A 2022-ben bemutatott GT2 versenyautóval régi adósságát törlesztette motorsportügyfelei felé a Mercedes. Ebben a nagy teljesítményű, de viszonylag stresszmentesen vezethető versenyautókat felsorakoztató FIA- géposztályban olyan patinás ellenfelek mellé sorolt be a Mercedes AMG GT2, mint az Audi R8 LMS, a Brabham BT63 GT2, a Porsche 911 GT2 RS, a KTM X-Bow GT2 vagy a Lamborghini Super Trofeo Evo.
Persze attól, hogy valakinek van rengeteg pénze (a GT2 versenyautó nettó ára 409 ezer euró, azaz 155 millió Ft) és szeret gyorsan menni zárt körpályán, nem biztos, hogy van ideje vagy ambíciója részt venni egy bajnokságban – elképzelhető, hogy időnként megkergetné a pályán az autót, és ennyivel be is érné. Ha pedig így van, akkor miért kösse magát az FIA homologizációs előírásaihoz?
Ez a gondolatmenet vezetett el a Mercedes-AMG GT2 Pro megépítéséhez. Az alapokon nem változtattak – a biztonsági megoldások, a hajtáslánc konfigurációja és elemei ugyanazok –, de a beállításokon igen. A szekvenciális versenyváltó módosított áttételeket kapott, a lengéscsillapítók három helyett négy paraméterükben állíthatók. A műszerfal burkolt, az ülést szegélyvarrás díszíti, továbbá gyárilag klímaberendezés temperálja a pilótafülkét. Azonos méretű, de eltérő dizájnú a keréktárcsa, valamint módosították a hátsó szárny végeit lezáró idomokat.
Mindez aligha érne meg 70 ezer extra eurót bárkinek – igen, az AMG GT2 Pro, amellyel egyetlen FIA-szériában sem versenyezhetünk, 479 ezer euróba, azaz 181 millió forintba kerül. A magasabb vételárat részben ellensúlyozza, hogy a vevő egy méretre szabott Puma versenyoverallt, Bell versenysisakot, valamint beltéri porvédő ponyvát is kap a kocsihoz.
Emellett prioritást élvez a jelentkezésnél, ha részt venne az AMG Racing Series programban, aminek keretében az ügyfeleket elviszik jó néhány európai versenypályára, ahol profi versenymérnöki és szerviztámogatás mellett élvezhetik ki autójuk képességeit.
A lényeg azonban mégsem ez, hanem egy extra gombocska, amit a kormány bal oldalára szereltek. A fantáziadúsan Push 2 Pass, azaz „előzéshez nyomd meg” névre keresztelt funkció átmenetileg 707-ről 750 lóerőre emeli a 4.0 V8-as erőforrás csúcsteljesítményét. Hogy az extra erő milyen hosszan áll rendelkezésre, arról nincsenek információk – ahogy arról sem, hogy mennyivel rövidíti le a hajtáslánc élettartamát.