A Mininél manapság minden a villamosításról szól – illetve majdnem minden. Mert a John Cooper Works program, amely az egyes típusok különösen sportos változataiért felel, köszöni szépen, jól elvan a bevált benzines turbómotorokkal.
A JCW szakemberei nem sokáig vártak az idén szeptemberben bemutatott, új generációs Countryman tuningolásával.
A kétliteres motorból módosított dugattyúkkal és hajtókarokkal csalogatták elő az extra teljesítményt, a motorbakok is egyediek.
A 300 lóerős, 400 Nm-es benzinmotor és az összkerékhajtás a különösen kedvező, 0,26-os közegellenállású karosszériával társítva komoly menetdinamikát tesz lehetővé: a crossover álló helyzetből 5,4 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, a száguldásnak 250 km/óránál szakad vége.
A dinamikához méltó körítést terveztek. Ennek része az újdonságként piros-fekete-fehér színvilágban megvalósított logó, a paprikapiros féknyergek és a szabályozható szeleppel ellátott, ezért változó orgánumú kipufogórendszer. A hanghatásokat egyedi JCW akusztikai rendszer erősíti tovább.
Az új, nyolcszögletű hűtőmaszk fényes fekete rácsozatot kap, a LED-es lámpákat vízszintes JCW karakterfények egészítik ki. A hátsó lámpatestek szintén egyedi rajzolatúak. A 19 vagy 20 colos JCW keréktárcsákra 245 mm széles abroncsok kerülnek.
A belső térben az újrahasznosított szövetanyaggal kárpitozott műszerfalon, az ajtókon és a sportüléseken uralkodó fekete-piros színvilág idézi a JCW hagyatékát.
A MINI JCW Countryman tizenkét ultrahangos szenzorradar négy széles látószögű kamera segítségével térképezi fel környezetét, ami lehetővé teszi a részleges (2. szintű) önvezetést: az autó segít a sávváltásban, és 60 km/óra alatt akár a kormányt elengedve is haladhatunk az autópályán – azaz ha beáll a gyorsforgalmi út, helyettünk vánszorog a kocsi, feltéve, hogy készen állunk visszavenni a vezetést, tehát aludni, olvasni, filmet nézni továbbra sem szabad.