Az MKIF Zrt. egyik művezetője épp az autópályán dolgozott, amikor látta, hogyan próbálják a tűzoltók eloltani az autót.

A villanyautók oltása az akkumulátor túlhevülése miatt kifejezetten hosszadalmas és veszélyes feladat, a folyamatos hőtermelés miatt a visszagyulladás még 72 óráig lehetséges. Ráadásul speciális eszközök is szükségesek hozzá, így az oltás a forgalmat is akadályozhatja.

Kigyulladt egy villanyautó az M7-esen, rakodóval ástak neki oltómedencét 1

Mivel az oltást végző váli önkormányzati tűzoltóknál nem volt speciális eszköz, a közútkezelő segítségét kérték. Az MKIF Zrt. munkatársai és a tűzoltók közösen kitolták az izzó autót egy forgalomtól elzárt, biztonságos helyre, távol a közlekedőktől.

Kigyulladt egy villanyautó az M7-esen, rakodóval ástak neki oltómedencét 2

Itt végül mart aszfaltból, rakodógéppel egy „medencét” készítettek, amelyet vízzel megtöltve végül sikerült teljesen eloltani a kocsit, vagyis ami megmaradt belőle.