Novemberben elindult az idei kötelezőkampány, amely a 2010 előtt vásárolt autók tulajdonosai, üzembentartói mellett azokat érinti, akiknek december 31-én lesz a kgfb-évfordulója. A biztosítók a díjakat évforduló előtt 60 nappal hirdetik meg, az erről szóló tájékoztató leveleket november 10-ig küldik ki az érintetteknek. A meglévő biztosításokat az évforduló előtt 30 nappal lehet felmondani.

Idén az átlagosnál jóval alacsonyabb díjakkal és a balesetmentesen közlekedők erős fölényével indult el a kampány – közölte a Netrisk. A kampány első 13 napjának adatai szerint több mint kilencezren kötötték újra a kötelezőjüket a társaságnál. Az éves átlagdíj a kampányos személyautók esetében 32 500 forintot tett ki, ami éves szinten 15 százalékos emelkedést jelent. Viszont jóval elmarad a teljes autóállomány 50 ezer forint feletti összegétől.

Több tényezővel magyarázható, hogy a mostani kampányban kötelezőt kötött autósok olcsóbban szerződhetnek. Egyrészt a novemberi kampányban olyan tulajdonosokról beszélünk, akik 2010-nél korábban gyártott autóval rendelkeznek, ezek értéke pedig alacsonyabb a fiatalabb autókhoz képest. Másrészt a mostani kampány indulása óta a kötelező biztosítást kötők 87 százaléka, azaz tízből majdnem kilencen a legmagasabb, azaz a B10-es kategóriába tartoznak.

Az idei kampány első 13 napjában a Netrisknél kötelező biztosítást kötő autósok 21 százaléka budapesti lakos, a fennmaradó 79 százalék vidéki településen lakik. A biztosítást kötők átlagéletkora 65 év. A legidősebb autó, amelyre eddig új biztosítást kötöttek, 1958-as gyártású, a legidősebb motorkerékpár egy 1960-ban gyártott Csepel márkájú jármű. A legmagasabb éves díj több mint 130 ezer forintot tett ki, a legalacsonyabb pedig 8400 forint volt.