Ismét kiadta Best Global Brands listáját az Interbrand tanácsadó cég. A világ legjobb márkáit tömörítő százas listán összegszerűen tüntetik fel az egyes cégek értékét. Ez az összeg azonban nem egyszerűen az eladásaik és a vagyontárgyaik összességét tükrözi: befolyásolja a márka ismertsége, az ügyfelek hűsége, a cég jövőképe, termékportfóliójának időtállósága, és még egy sor tényező.
Az autógyártók jellemzően jól, de nem a legjobban teljesítenek ezen a felmérésen. Ahogy tavaly, idén is csupán három márka került be a Top 10-be. A Toyota elsősége és a Mercedes-Benz második helye régóta nem kérdés, ugyanakkor a németek szép lassan kezdenek felzárkózni a japán óriáshoz: míg a Toyota tartja hatodik helyét, a Mercedes megelőzte a Coca-Colát, és felzárkózott hetediknek. A harmadik helyen a BMW áll – akár azt is mondhatnánk, hogy kipöckölte a Teslát, de nem: az amerikai villanyautó-specialista ugyanúgy a tizenkettedik a rangsorban, mint tavaly, a BMW viszont a tizenharmadik helyről feljött a tizedikre.
A 100-as listán szereplő autógyártók kettővel kevesebben vannak, mint tavaly: a Land Rover a 98., a Mini a 99. helyről esett ki. A bennmaradók mindegyike növelni tudta az értékét, de nem mindegy, mennyivel. Sokat fejlődött a Hyundai és a Ferrari (mindkettő +18%), de a legnagyobb százalékos gyarapodást a Porsche könyvelhette el: ők kerek 20%-kal erősítettek.
Márka | Összesített helyezés 2023 (2022) |
Márkaérték, millió USD 2023 (2022) |
Toyota | 6 (6) | 64 504 (59 757) |
Mercedes-Benz | 7 (8) | 61 414 (56 103) |
BMW | 10 (13) | 51 157 (46 331) |
Tesla | 12 (12) | 49 937 (48 002) |
Honda | 27 (26) | 24 412 (22 837) |
Hyundai | 32 (35) | 20 412 (17 314) |
Audi | 45 (46) | 16 352 (14 976) |
Porsche | 47 (53) | 16 215 (13 504) |
Volkswagen | 50 (48) | 15 140 (14 819) |
Ford | 51 (50) | 14 867 (14 431) |
Nissan | 63 (61) | 12 676 (12 212) |
Ferrari | 70 (75) | 10 830 (9 365) |
Kia | 88 (87) | 7 059 (6 612) |