Ian Callum négy éve alapította meg saját autóipari tervező stúdióját. A skót származású dizájner, aki pályafutása során többek között az Aston Martinnak, valamint a Jaguar Land Rovernek is dolgozott, eddig klasszikus formatervezési megbízásokat teljesített, tervezett magyar sportautót és futárrobogót is, most viszont bemutatta első olyan típusát, amelynek minden eleme házon belüli tervezőmunka eredménye.

Ilyen az, amikor egy skót sportkocsit tervez 1

A Callum Skye a tőzeges skót whisky legendás szülőhelyéről, Skye szigetéről kapta a nevét, de ez valójában mellékes. Annál fontosabb a koncepció: a Skye mindössze 4047 mm hosszú, viszont 1900 mm széles, ami sajátosan agresszív kiállást kölcsönöz az autónak. Az utastér 2+2 személyes, ám a fenti nagy képünk alapján úgy tűnik, a hátsó traktus akár platóvá is alakítható, így egy csapásra elcaminósíthatjuk a kompakt terepkupét.

Ilyen az, amikor egy skót sportkocsit tervez 23

Az akkumulátor kapacitása mindössze 42 kWh, viszont mivel a villanyautó elvileg csupán 1150 kg-t nyom, viszonylag kevés energiát igényel a mozgatása. Így 4,0 másodperc körül gyorsul 0-100 km/órára, hatótávolsága pedig 275 kilométer – ez utóbbi nem teszi utazóbajnokká, de nem is annak szánták, hanem aszfalton túli örömködésre.

Ilyen az, amikor egy skót sportkocsit tervez 24

Ráadásul ez esetben a kis akkumulátornak csak az előnyeit (alacsony tömeg) élvezzük, a hátrányait (hosszas várakozás a gyakori töltések során) nem. Ha emlékszünk, Callum és csapata idén nyáron mutatta be azt a kupét, amelynek legizgalmasabb jellemzője a brit Nyobolt által fejlesztett, hipergyorsan tölthető akkucsomag volt. Minden bizonnyal egy ilyen konfigurációt álmodott a Skye alá is Callum, mert azt állítja, a Skye akkuja 10 perc alatt teljesen feltölthető, és még különleges töltőberendezés sem kell hozzá.

Ilyen az, amikor egy skót sportkocsit tervez 25

Az 50:50 arányú tömegeloszlás és az összkerékhajtás kiváló irányíthatóságot jelez előre, az oldalajtók alján látható üvegbetétek a kilátást javítják. Kérdések azért maradtak még bőven: nem tudjuk, milyen erős a Skye, mennyi a végsebessége, és mi az ára? Az bizonyos, hogy a Callum szeretné már 2024-ben forgalomba hozni a közúti és terepkivitelben egyaránt rendelhető autót.

a videó a hirdetés után indul