Ahhoz képest, hogy a Leaf bevezetésével közel másfél évtizede úttörő szerepet játszott a mobilitás villamosításában a Nissan, most eléggé szerény a márka tisztán elektromos kínálata. A második generációs Leaf mellett az Ariya képviseli az akkumulátoros hajtástechnológiát – ezzel a szerény portfólióval jelenleg az elektromos piac utóvédjében araszol a márka.
Ez azonban hamarosan meg fog változni, két-három éven belül legalább megduplázza BEV-kínálatát a márka.
Az irányt alapvetően a tokiói mobilitási kiállításon leleplezett, radikális tanulmányautók mutatják, az alapokat pedig új generációs, tisztán elektromos platformok – az AmpR Small és az AmpR Medium – fogják adni. Ezek a Renault-csoport frissen létrehozott, kifejezetten elektromos hajtástechnológiákra szakosodott részlegétől, az Ampere-től származnak, és a cégcsoport összes márkáját kiszolgálják majd, pont úgy, mint jelenleg a CMF platformok – vagy éppen úgy, mint a Stellantis márkáit az elektromos STLA architektúra-család.
A bővítés során a szabadidőjárművekre koncentrál a Nissan: SUV-verzió készül a Leafből, továbbá elektromos testvért kap a Qashqai és a Juke – ezeket alighanem még azelőtt bevezetik, hogy nyugdíjba küldenék a jelenlegi, belső égésű motorral (is) szerelt modelleket. A kompakt Qashqai alighanem a Hyper Urban, a városi Juke pedig a Hyper Punk koncepciójármű vonalait, arányait és karakterét fogja nagy vonalakban megörökölni.
Ami a Leafet illeti, messzebb nyúltak vissza ihletért a tervezők. Úgy tudni, a 2021-es Nissan Chill-Out terepkupé-tanulmányból fejlesztik ki, ami sokkal visszafogottabb a 2023-as felhozatalnál, így a formatervezőkre komoly munka vár az elkövetkező időszakban, hogy összefésüljék ezeket az eltérő arculatokat – másfelől viszont, ha a nyitóképünkön jobban megnézzük, főbb vonásaikban (pl. az ablak alsó szegélyének az íve, az orr és a far kicsúcsosodása, stb.) igenis nagy hasonlóságot mutatnak egymással ezek a tanulmányautók.