Finisbe érkezett az idei kötelezőkampány, amelyben a 2010 előtt gyártott személyautókra köthettek új biztosítást a tulajdonosok és üzembentartók. Az új biztosításra váltók száma a várakozásokkal ellentétben némileg nőtt a múlt évhez képest – közölte a Netrisk a november 27-ig, vagyis pár nappal a kampányzárás vége előtt beérkezett adatok alapján.
Összesen több mint 21 500-an váltottak új kötelezőre, azaz többen váltanak az egy évvel korábbi kampányhoz képest. Az új szerződések esetében az éves átlagdíj 30 900 forintot tesz ki.
Az új átlagdíj 13,7 százalékkal meghaladja az újrakötéskor érvényben lévő, 27 200 forintos éves díjat. Ugyanakkor, ha az érintettek nem kötöttek volna új kötelezőt, akkor a meglévő szerződésük több mint 44 ezer forintos díjjal ment volna tovább. Azaz szerződésenként átlagosan 14 ezer forintot takarítottak meg az új biztosításra váltó autósok.
A netriskes összeállítás szerint az idei kampányban a Suzuki, az Opel és a Volkswagen volt a három legnépszerűbb márka, ezekre a modellekre 25-29 ezer forintos éves díjjal lehetett új kötelezőt kötni.