Korábbi ígéretéhez híven 2024-ben bemutatja és gyártásba veszi azt a kisautót a Renault, amely látványában (és remélhetőleg hangulatában is) az egykori legendás R5-ös szellemi örökségét kelti életre.
Az autónak számtalan előfutárával találkozhattunk az elmúlt hónapokban, a kezdeti tapogatózás után az Alpine leendő hot hatch sportautójának előfutáraként is bemutatkozott – de hát végső soron mégis csak ugyanarról az autóról van szó, mint ami (igaz, szelídebb formában, de) február végén bemutatkozik a Genfi Autószalonon.
Habár sok részlet még nem világos, izgalmas tényeket árultak el. A 392 cm hosszú autócska 52 kWh kapacitású akkuval debütál; később lesz egy kisebb (és olcsóbb), 40 kWh-os akku is. A nagyobbik 400 km körüli hatótávolságot ígér, ami rendkívül jó hatásfokú hajtásláncot feltételez.
A Renault 5 E-Tech Electric lesz az első autó, amely a Renault-csoport új AmpR Small padlólemezére épül (ezt korábban CMF-B EV néven emlegették, de ettől még vadonatúj). Ez az architektúra elsőként teszi lehetővé a kétirányú töltést Renault modellben: először a francia és német piacokon tölthetnek vissza a hálózatba a vevők autójuk akkujából.
A Renault 25 ezer euró körüli (kb 9.5 millió Ft) indulóárat kalkulált a kis elektromos autónak.