Három év alatt tízmilliárd euróval, azaz 3,8 billió forinttal csökkentené kintlévőségeit a Volkswagen, miután a cégvezetés szerint rossz hatásfokkal működik a vállalat, és már „nem versenyképes a Volkswagen márka.”
A gazdasági problémák egyik közvetlen oka az lehet, hogy a Volkswagen irdatlan összegeket fektetett villanyautó-portfoliójának kifejlesztésébe, a kereslet viszont elmarad a várttól, a másik pedig a német gazdasági környezet általános romlása. Szeptemberben a német autóipar termelése három éve nem látott mélypontra süllyedt. Emellett az sem segít, hogy Kínában is lassulnak – immár kilenc hónapja folyamatosan – az eladások.
A megoldásnak a munkahelyek megszüntetése is része lehet, ugyanakkor ez elsősorban az idős kollégákat érintheti, akiket korengedménnyel küldenénk nyugdíjba, de felmerült a Németországon kívüli tevékenységek megnyirbálása, illetve bizonyos részterületek visszametszése – ez utóbbiak között említi a Reuters hírügynökség a formatervezői részleget, és a munkák egy részének kiszervezését – erre máris történt példa egyébként, amikor a VW Scout szabadidőjármű projektjét a Magna Steyr beszállítóra bízták. Ugyanakkor elemzők szerint ezek a részmegoldások önmagukban már nem fogják meghozni a kívánt eredményt.
Azt azonban leszögezte a Volkswagen, hogy nincsenek konkrét leépítési terveik.