Az Európai Unióban a halálos balesetek 37 százaléka történik városi utakon, 55 százaléka vidéki mellékutakon és 8 százaléka autópályákon. A városokban közlekedők 35–37 százaléka, a vidéki mellékutakon hajtók 9–63 százaléka, az autópályákon közlekedők 23–59 százaléka lépi túl a megengedett sebességkorlátot – írta az Infostart.

Az EU Third Mobility Package intézkedéscsomagjának az a célja, hogy 2030-ra felére csökkenjen Európában a halálos és a súlyos balesetek száma. A közlekedésbiztonsági normákat utoljára 2009-ben szigorították.

Az új javaslat egyik kezdeményezése, hogy kötelezővé kellene tenni az elektronikus sebességfelügyelő rendszerek (Intelligent Speed Assistance, ISA) beépítését az újonnan eladott autókba, buszokba és teherautókba. Kutatások szerint ennek a technológiának az alkalmazása önmagában 20 százalékkal mérsékelhetné a halálos autóbalesetek számát.

Az uniós csomag további része lehetne, hogy az európai forrásokból épülő utak tervezését biztonsági szempontból felülvizsgálnák, de a gyorshajtók lefülelésére is használható térfigyelő kamerák igénybevétele is hatékony ötletnek tűnik.