A Lamborghininél a kétműszakos és az egyműszakos munkarendben dolgozó alkalmazottak egymást váltó öt- és négynapos munkahetekben dolgoznak majd. Az új munkarendben évente 22 nappal csökken a ledolgozott munkanapok száma. A munkaadó és a szakszervezetek közötti megállapodás egy évig tartó tárgyalássorozat után született meg.
A szakszervezetek a megállapodásról kiadott közleményükben történelmi jelentőségűnek nevezték a négynapos munkahét bevezetését, mondván az európai autóiparban először sikerült jelentős munkaidő-csökkentést elérni, amely nem bércsökkentéssel, hanem béremeléssel jár együtt. A tárgyalások vezérelve a „kevesebbet, de jobban dolgozni” volt, legalábbis a közlemény megfogalmazása szerint.
A négynapos munkahetet Olaszországban az olasz-francia EssilorLuxottica, a világ legnagyobb szemüveggyártója vezette be elsőként, de a szakszervezetekkel kötött megállapodás keretében még kísérleti formában. A cég 20 ezer olaszországi alkalmazottja önkéntes alapon vesz részt a tesztfázisban változatlan bérek és napi munkaidő mellett. Az alkalmazottaknak 20 négynapos munkahete lesz egy évben, a többi pedig ötnapos.