A CLE Coupé a Mercedes-Benz arany középutas megoldása azon ügyfelei számára, akik elegáns és impozáns, mégis dinamikus kupéra vágytak. A modell ennek megfelelően már alapkivitelében sem nélkülözi a kifejezetten sportos stílusjegyeket, az AMG tervezői pedig most ezeket ragozták tovább, kiegészítve a műszaki tartalom érdemi feljavításával.
A CLE Coupé eleve hozta magával a szükséges stíluselemek többségét; ezeket most egyedi hűtőmaszkkal, aerodinamikai kiegészítőkkel vadították tovább. Az AMG verzió 18 helyett eleve 19 colos keréktárcsákat kap, a szélesebb nyomtávhoz (elöl +58 mm, hátul +75 mm) igazodva a kerékíveket is felfújták, az első tengely mögött légkivezető nyílás szolgál a kedvezőtlen légörvények csillapítására.
Hátul erőteljesebbek a részletek – diszkrét szárny a csomagtér peremén, kétszer kettő kipufogóvég, mély diffúzor és öblösebb légfüggönyök –, azonban alapvetően itt is az alapmodellből építkezik a csúcsverzió. A légterelő fényezett vagy fekete kivitelben egyaránt elérhető, valamint rendelhető AMG optikai csomag, AMG karbon csomag, és kétféle AMG Night csomag.
Az utastérben a megszokott berendezés fogad, a 12,3 colos műszeregységtől a vezető irányába forduló 11,9 colos, álló formátumú érintőképernyőig. A hangulatvilágítás 64 színben variálható, az ajtókra is jutott díszfény. A vezető előtti monitor a normál és sport megjelenítés mellett szupersport módusba is kapcsolható, ilyenkor mindenféle AMG-specifikus információk olvashatók le.
Az üléseket szintetikus bőr és mikroszálas kárpit keveréke borítja, AMG-grafikával és piros öltésekkel megvadítva (de kérhető bőrkárpit is, AMG-logós fejtámasszal). A biztonsági övek pirosak, a díszítő panelek fényes karbon kompozit lemezek. A képeken látható AMG Performance sportülés feláras tétel, nem kell viszont külön fizetni az AMG Performance kormánykerékért.
A lényeget a végére hagytuk: az autó a jól ismert 3,0 literes, soros hathengeres motor alaposan átdolgozott változatát kapja meg. Módosított szívócső és leömlők, új lehúzógyűrűk, módosított befecskendezés és vadonatúj turbófeltöltő került a motorba – utóbbi 1,1 helyett 1,5 bar töltőnyomást biztosít. A csúcsteljesítmény 449 lóerő. A turbó azért is lehetett nagyobb, mert nem kell a turbólyuk miatt aggódni: erről gondoskodik a továbbfejlesztett elektromos kompresszor, ami huzamosabb időn keresztül tud tölteni. Az állandó nyomatéki csúcs így 560 Nm, de 12 másodpercig elérhető a túltöltés, ami 600 Nm-t állít elő.
A hibrid komponens 48V-os villanymotorját a váltóházba integrálták, ahol a fékenergia visszanyeréséről, a benzinmotor beindításáról és újraindításáról gondoskodik. A 23 lóerő és 205 Nm extra kraft terhelésváltáskor, intenzív gyorsításkor, illetve egyenletes gázon haladáskor segít be.
Az autó álló helyzetből 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Az AMG Driver csomagot megrendelve a 250 km/óra végsebesség 270-re módosítható, a fékeket eleve úgy méretezték (elöl 370 x 36 mm, hátul 360 x 26 mm tárcsák), hogy ez is beleférjen.
A kilencfokozatú automata váltó programtól függően gyorsan kapcsol vagy segít takarékoskodni. Általános üzemmódból ötféle áll rendelkezésre, az AMG Performance összkerékhajtás szintén kapott speciális üzemmódokat, például egy olyat, amely kifejezetten a driftelést támogatja.
Az AMG hangolású felfüggesztés acélrugókat és kerekenként szabályozható, adaptív csillapítást alkalmaz. A kormánymű érzékenysége három fokozatban állítható, a hátsó tengely alapkivitelben kormányzott.
Kattints ide a gyári videók megtekintéséhez!