A Mitsubishi Delica (Európában L300, majd L400) a felszínen egyszerű furgonnak tűnhetett. Összkerékhajtású verziójához azonban mindig az aktuális Pajeróból emelte át a teljes hajtásláncot a Mitsubishi. Így aztán az emelt hasú, mokány kis járgány valódi terepalkalmassággal bírt.
A Delica ma is kapható Japánban, bár az ötödik generáció jövőre tölti be tizenhetedik évét. Ez a legbiztosabb jele annak, hogy a Mitsubishi nem igazán számol a modellszéria folytatásával. Legalábbis eddig ezt gondoltuk, most viszont bemutatkozott a D:X tanulmányautó, ez pedig új reményt ad a típus jövőjére nézve.
Az autó a buszlimuzinok helykihasználását társítja a szabadidőjárművek terepalkalmasságával. Pont, mint a Delica 4WD modellek annak idején. Ezúttal azonban nem dízelmotor, hanem egy plug-in hibrid hajtáslánc dolgozik a lemezek alatt.
A masszív kerékdobokat pufók terepabroncsok töltik ki, a szélvédő tövénél fekvő T alakú idomokon helyezkedik el a lézerprojektoros fényszóró. A külső tükröket helyettesítő kamerák a teherautók tükörkonzoljait idéző szerelvényen kaptak helyet. Ez valamivel robusztusabbnak ígérkezik, mint egy hagyományos, vékony lábra szerelt visszapillantó.
Az ülések forgathatók és emelhetők, fejtámaszukba hangszórókat szereltek. Bár a keskeny oldalüvegek nem támogatják a nézelődést, felül hatalmas panoráma-napfénytető nyílik – kivéve, ha felszereljük a számítógépes grafikák némelyikén, valamint a modell világpremierjén, a Tokiói Mobilitási Kiállításon készített fényképeken látható tetőbokszot.