A mai naptól lehet feliratkozni arra a várólistára, amelyről majd elsőbbséggel adható le előrendelés a Range Rover első tisztán elektromos típusára, a Range Rover Electricre.
Mindössze három tény áll rendelkezésre: az egyik, hogy az autó a moduláris hosszmotoros architektúrára (MLA) épül. Ez az a részben vagy teljesen villamosított modellek alapjául szolgáló platform, amelyet már a jelenlegi Range Rover és Range Rover Sport típusok is használnak. Az előzetesként közzétett fényképeken nem fedezhető fel érdemi eltérés a Range Rover Electric és a típuscsalád már ismert tagjai között.
A másik a 800 V-os elektromos hálózat, ami hajtástechnológiai szempontból kifejezetten nagy teljesítményt, jó hatásfokot, gyors tölthetőséget ígér – erről egyelőre csak annyit mondott a gyár, hogy „a V8-as zászlóshajókhoz mérhető teljesítményre” számíthatunk, ami messze 500 lóerőt meghaladó csúcsteljesítményt sejtet.
Ugyanez a nagyfeszültségű elektromos rendszer magas energiaigényű vezetőtámogató és kényelmi szolgáltatások bevezetését is lehetővé teszi. Anélkül, hogy erre ígéretet tett volna a gyártó, felmerül a fejlett önvezető rendszerek alkalmazásának a lehetősége.
A harmadik konkrétum a 850 mm-es gázlómélység, ami – bár a vásárlók jelentős része számára elméleti érték marad – presztízs szempontjából kulcsfontosságú. Ez jelzi ugyanis, hogy a Range Rover Electric nemcsak komfortos, csendes és rezgésmentes üzemű utazójármű, hanem teljes értékű terepjáró is lesz.
A Range Rover Electric most zárta le a virtuális fejlesztés és tesztelés fázisát, és áttér a fizikai prototípusok vizsgálatára. Ebből arra következtetünk, hogy vélhetően még 2024 során bemutatkozik a leendő szériamodell, amit egyébként hajtásláncával együtt az Egyesült Királyságban fog gyártani a cég.