A 3 Wheeler elektromos verzióját annak idején elkaszálta a Morgan. Ez sokaknak fájt, talán éppen ezért döntött úgy a gyár, hogy az utódmodell Super 3 karosszériájában fogja tesztelni azt az elektromos hajtásláncot, amelyet hamarosan sorozatgyártásban is kínálhat vevőinek – legalábbis most ez a szándék.
A Morgan XP-1 kísérleti jármű tizenkét hónap alatt készült el, és most még kétszer ennyi ideig fogják tesztelni, hogy finomítsák a technológiáit.
Nem tudni, hogy a villanymotort és a vezérlést házon belül fejlesztik-e, vagy külső beszállítótól vásárolják. Az bizonyos, hogy az akkumulátor és az ahhoz tartozó szoftveres és hardveres rendszerek egy brit specialistától érkeznek. A Fellten nevű vállalat első terméke egy univerzális átépítő csomag, az UBP55E, amely egy 55 kWh kapacitású akkumulátort, valamint töltő- és hőszabályozó rendszert tartalmaz.
A Morgan mérnökei mindenesetre már kidolgoztak egy olyan rendszert, amellyel az XP-1 fedélzetén több jármű paramétereit és teljesítményigényét tudják szimulálni – ez is arra utal, hogy nem egyetlen elektromos típusban gondoskodik az autógyártó.
Ugyanez a szimulációs rendszer az aerodinamikai jellemzők javítására is alkalmas: az XP-1 légellenállása például 33 százalékkal kedvezőbb, mint a Super 3-asé.
A prototípus egyedi fejlesztésű, teljesen digitális műszeregységet is kapott; ennek végső kialakítását a leendő ügyfelekkel egyeztetve fogják meghatározni, módosítani.