Továbbfejlesztette Dakar-győztes versenyautóját a Toyota Gazoo Racing (TGR.) Már a felületes szemlélő is meg tudja különböztetni egymástól a tavalyi és az idei autót, hiszen 2024-re 100 mm-rel szélesebb lett a Toyota GR DKR Hilux EVO T1U.
A mérnökök részletekbe menően átdolgozták a felfüggesztést, a klímaberendezést áthelyezték, hogy hatékonyabban tudjon működni. Új hűtőrendszert is kapott az autó, amivel megnőttek a termikus tartalékai.
Az autót egy teljes éve fejleszti a TGR, a tereprali világbajnokságban (W2RC), a dél-afrikai tereprali-bajnokságban (SARRC), valamint a dedikált tesztprogramban összesen csaknem 30 000 kilométert tettek meg a prototípusok. A cikkben látható fotók, illetve az alábbi videó a Namíb-sivatagi tesztek során készültek.
A motor a Land Cruiser 300-as 3,5 literes, V6-os turbós benzinese, amelyet azonban a Dakar új öko-törekvéseivel összhangban, de a 2026-os határidőt jócskán megelőzve speciális üzemanyagra állítottak be. A Repsollal közösen kifejlesztett biobenzin 70%-ban tartalmaz hulladékolaj (pl. használt háztartási napraforgó olaj) felhasználásával készített, ezért zéró szénlábnyomú komponenseket.
Legnagyobb teljesítmény | 264 kW (359 LE)@5300/perc |
Legnagyobb forgatónyomaték | 620 Nm |
Sebességváltó (Sadev) | Hatfokozatú, szekvenciális |
Differenciálmű elöl/középen/hátul | részlegesen önzáró |
Tengelykapcsoló | dupla kerámiatárcsás, 215 mm |
Vázszerkezet | térbeli csőváz |
Karosszéria | kompozit |
Méretek | |
Hosszúság | 4810 mm |
Szélesség | 2300 mm |
Magasság | 1890 mm |
Száraz tömeg (FIA minimum) | 2010 kg |
Futómű elöl/hátul | kettős keresztlengőkaros |
Rugóút elöl/hátul | 350 mm |
Keréktárcsák | 17” Evo Course |
Gumiabroncsok | 35” BF Goodrich |
Üzemanyagtartály | FT3 biztonsági |
Üzemanyag mennyisége | 540 liter |