Továbbfejlesztette Dakar-győztes versenyautóját a Toyota Gazoo Racing (TGR.) Már a felületes szemlélő is meg tudja különböztetni egymástól a tavalyi és az idei autót, hiszen 2024-re 100 mm-rel szélesebb lett a Toyota GR DKR Hilux EVO T1U.

Csak üzemanyagból fél tonnát cipel ez a szörny 1

A mérnökök részletekbe menően átdolgozták a felfüggesztést, a klímaberendezést áthelyezték, hogy hatékonyabban tudjon működni. Új hűtőrendszert is kapott az autó, amivel megnőttek a termikus tartalékai.

Csak üzemanyagból fél tonnát cipel ez a szörny 19

Az autót egy teljes éve fejleszti a TGR, a tereprali világbajnokságban (W2RC), a dél-afrikai tereprali-bajnokságban (SARRC), valamint a dedikált tesztprogramban összesen csaknem 30 000 kilométert tettek meg a prototípusok. A cikkben látható fotók, illetve az alábbi videó a Namíb-sivatagi tesztek során készültek.

a videó a hirdetés után indul

A motor a Land Cruiser 300-as 3,5 literes, V6-os turbós benzinese, amelyet azonban a Dakar új öko-törekvéseivel összhangban, de a 2026-os határidőt jócskán megelőzve speciális üzemanyagra állítottak be. A Repsollal közösen kifejlesztett biobenzin 70%-ban tartalmaz hulladékolaj (pl. használt háztartási napraforgó olaj) felhasználásával készített, ezért zéró szénlábnyomú komponenseket.  

Csak üzemanyagból fél tonnát cipel ez a szörny 20

Legnagyobb teljesítmény 264 kW (359 LE)@5300/perc
Legnagyobb forgatónyomaték 620 Nm
Sebességváltó (Sadev) Hatfokozatú, szekvenciális
Differenciálmű elöl/középen/hátul részlegesen önzáró
Tengelykapcsoló dupla kerámiatárcsás, 215 mm
Vázszerkezet térbeli csőváz
Karosszéria kompozit
Méretek  
Hosszúság 4810 mm
Szélesség 2300 mm
Magasság 1890 mm
Száraz tömeg (FIA minimum) 2010 kg
Futómű elöl/hátul kettős keresztlengőkaros
Rugóút elöl/hátul 350 mm
Keréktárcsák 17” Evo Course
Gumiabroncsok 35” BF Goodrich
Üzemanyagtartály FT3 biztonsági
Üzemanyag mennyisége 540 liter

Csak üzemanyagból fél tonnát cipel ez a szörny 21

Lucas Moraes 206-os rajtszámú versenyautója, teljes dakaros harci díszben. A tavaly magánzóként debütáló, és lenyűgöző eredményt elérő (összetett harmadik hely) brazil pilóta 2024-ben már a hivatalos Toyota-csapat egyik húzóneveként megy a Dakarra, majd aztán a teljes W2RC-szezonra.