A modern autók egyre több rendszere érhető el interneten (mobiltelefonon) keresztül, és ez növekvő kiberbiztonsági kockázatot jelent nem csak a tulajdonosok, de az autógyártók számára is. A több milliárd euróra becsült, potenciális hacker-károk megelőzése érdekében az Európai Unió 2022 nyarától az új fejlesztésű típusokra, 2024 júliusától viszont minden újonnan forgalomba helyezett járműre nézve kötelezővé teszi, hogy az EU-ban forgalomba helyezett összes személygépkocsi teljesítse ennek a WP.29 szabályozásnak az előírásait.

Váratlan okból nyugdíjazza legsikeresebb típusát a Porsche 1

Amikor azonban a most kifutó Porsche Macant fejlesztette a Porsche, a szabályozás legfeljebb csak szándékként létezett, pontos előírásai még nem voltak ismertek. Ez pedig azt jelenti, hogy a Porschénak át kellene dolgoznia az összes eladandó járművet. Ez rengeteg munka és költség, ami egy hosszabb ideig piacon maradó autónál életképes alternatíva, a Macan azonban 2024-ben egyébként is búcsúzna, hiszen érkezik a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású modell.

A Porsche ezért úgy döntött, a problémában érintett, benzinmotoros (tehát részlegesen sem villamosított) Macanokat 2024 tavaszától egyáltalán nem forgalmazza az Európai Uniós piacokon. A modell más motorizáltságú verzióit, illetve az EU-n kívüli piacokat nem érinti ez a változás, oda továbbra is szállítja a benzines Macanokat a Porsche.

Váratlan okból nyugdíjazza legsikeresebb típusát a Porsche 17

Noha csak néhány hónapig marad középkategóriás szabadidőjármű nélkül a Porsche, komoly érvágás ez a cégnek, hiszen a Macan a legkeresettebb típusuk, amelynek még most, életciklusa végén is emelkednek az eladásai.