Már rendelhető, és 2024-től átvehető a McLaren GTS, a brit manufaktúra második túraautója – az első a 2019-ben bemutatott GT volt, amely a sportmodellek valamivel praktikusabb és csendesebb rokonaként kínált alternatívát a vevőknek.
A tervezők megtartották a GT által kijelölt esztétikai irányokat, ám módosított első és hátsó légbeömlőkkel, valamint nagyobb diffúzorral tették a megjelenést erőteljesebbé, az aerodinamikai adottságokat pedig hatékonyabbá: a motor több levegőt kap így, ami hozzájárul a teljesítmény növekedéséhez.
A kipufogóvégcsövek, a tükörházak, az ablakkeretek alaphelyzetben feketék, de kérhetők nyers szénszálas kivitelben is, mely esetben harmonizálnak az eleve látható karbonszerkezetű aerodinamikai elemekkel. Szintén karbon kompozit az egész vázszerkezet – a tetőlemezt például újrahasznosított szénszálas rostokból formálták meg –, így a GTS menetkészen mindössze 1520 kilót nyom.
Ehhez társul a 4,0 literes V8-as motor, amely a korábbi 620 helyett 635 lóerőt ad le, köszönhetően az áthangolt gyújtásnak. Az alapfelszerelésként kínált rajtautomatikával ugyanúgy 3,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó, mint a GT tette. A 326 km/óra végsebesség sem változott.
A hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó működése két speciális üzemmód – Sport és Track – aktiválásával tehető még agresszívabbá: ezek a gyújtás rövid idejű elvételével biztosítanak gyorsabb, nyersebb váltásokat. Természetesen kézzel is kapcsolhatók a fokozatok.
Az elöl 39, hátul 38 centis karbon-kerámia tárcsákba harapó, összesen húsz dugattyú (elöl hat-hat, hátul négy-négy) 100 km/óráról 32 méteren állítja meg a túrakupét. Az adaptív lengéscsillapítók három fokozatban (komfort, sport és track, azaz versenypálya) működtethetők. Ezeket a rendszereket, akárcsak az elektrohidraulikus szervokormányt, kifejezetten a GTS modellhez fejlesztette a McLaren. A cél az volt, hogy a márka más típusaitól megszokott dinamizmust és precizitást komfortos, egyszerű használhatósággal társítsák.
Szintén ez utóbbit szolgálja az üvegezett C oszlop, illetve csomagtérfedél, amelyek bizonyos fokú hátrapillantást tesznek lehetővé. Ahogy az elődmodellnél, itt is megemelhető az első futómű: a 110 mm-es szabad hasmagasságból négy másodperc alatt kapunk 130-at – ez nem egészen feleannyi idő, mint amennyi alatt az elődmodell megcsinálta ugyanezt a mutatványt.
A modell túrázó személyiségét biztosító csomagtartó kialakítása és mérete nem változott: a 150 literes első mélyedés mellé hátul 420 literes üreg társul. Ennek fedele viszont immár előrefelé nyílik, méghozzá motorosan, a záródás csillapított.
A vezetői környezet hangulatát alumíniumkapcsolók és szerelvények teszik sportossá. A burkolatok fényes feketék, de kérhető karboncsomag is, amely a kormánykerékre is juttat szénszálas elemeket. Többféle ülés rendelhető, többféle bőr- vagy Alcantara kárpitozással, és bár masszázsfunkcióval nem növelték a tömeget, a fűtés és a memóriás motoros állítás belefért a csomagba.
A digitális műszeregység 10,25 colos, az infotainment-kijelző 7,0 colos. Az opciós Bowers & Wilkins csúcshifi karbon- és kevlármembrános hangszórókat alkalmaz. A színváltó hangulatvilágítás divatja a McLarent is utolérte, de a fényviszonyok a szénszálas tető helyett rendelhető elektrokróm üvegtetővel is javíthatók. Ennek fényáteresztő képessége gombnyomásra öt fokozatban állítható.
A szokásos karosszériaszínek mellett új, exkluzív árnyalatban is választható a GTS: ez a fotókon is látható lávaszürke. A többféle kivitelben kérhető, 10 küllős, kovácsolt alumínium keréktárcsákat felárért titán kerékcsavarok rögzítik, az abroncsok kifejezetten ide fejlesztett Pirelli P Zerók.
A modell részletes műszaki adatai megtekinthetők a gyártó oldalán.