A villanyautóknál a gördülési ellenállás csökkentése, a sportautóknál a tapadás, kisautóknál a rövid tengelytávból adódó, ideges viselkedés kiküszöbölése a legfontosabb jellemző, amit egy gumiabroncstól elvárnánk. Ezt a hármat együtt kellett teljesítenie azoknak az abroncsoknak, amiket az Alpine rendelt meg a Michelintől hamarosan bemutatkozó hot hatch modellje: az Alpine A290 számára.

Spéci gumit húznak erre a sportos franciára 1

A két cég mérnökei két éven át dolgoztak együtt a megoldáson, most pedig bemutatták azt a három abroncsmodellt, amelyeket kifejezetten ehhez a típushoz fejlesztettek ki.

A 19 colos méretben, 225 mm-es szélességgel készülő abroncsok között lesz egy általános használatú nyári modell, a Michelin Pilot Sport EV, amely a legjobb kompromisszumot testesíti meg a három célérték között. A Michelin Pilot Sport S5 szintén nyári abroncs, amit azonban kifejezetten dinamikus vezetésre terveztek, száraz és vizes aszfaltra – ha pályára vinnéd az elektromos ferdehátút, ezt válaszd majd. A Michelin Pilot Alpin 5 pedig télen kerülhet fel a Renault R5 formátumát másoló kisautóra.

Spéci gumit húznak erre a sportos franciára 11

Az exkluzív abroncsok áráról és elérhetőségéről nincsenek információink, azt viszont már most tudjuk, hogy speciális grafikai jelzések kerülnek rájuk – ahogy az Alpine összes jövőbeli autójára is –, így könnyű lesz azonosítani őket.