„Teljes mértékben egyetértek. Lássuk meg. Még nem jelentettünk be semmit, de úgy gondolom, helyénvalók az érvei.” – mondta Klaus Zellmer Škoda-főnök, amikor brit újságírók arról kérdezték, építenek-e végre sportverziót a Superb szedánból.
A márka legnagyobb személyautójának negyedik generációja idén ősszel tartotta világpremierjét, és bár hajtáslánc-kínálata sokszínűbb, mint valaha – konnektoros hibrid, mild hibrid, valamint hagyományos benzin- és dízelmotorok szerepelnek rajta –, egyik sem olyan nagy teljesítményű, amire ráfoghatnánk a sportos szándékot.
Amennyiben Zellmer nem csak a további nyaggatást akarta elhárítani, hanem tényleg napirenden volt már egy esetleges RS modell kérdése, akkor sem valószínű, hogy kifejezetten kanyargós utakra tervezett modellként láthatna napvilágot. Sokkal inkább szuverén, nagy sebességű túraautóként, amely pedig minden eddigi tradícióval szakítva leginkább plug-in hibrid hajtáslánccal valósulhatna meg.
Ez ugyanis egybevágna a márka szénlábnyom-csökkentési szándékaival, illetve az ügyfélkör igényeivel is: Zellmer szerint ugyanis vevőik nem kifejezetten a sebesség megszállottjai. Ez persze megváltozhat, ha rendelkezésükre áll egy nagyteljesítményű opció.
Jelenleg az Octavia, a Kodiaq és az Enyaq modellekből rendelhető RS sportverzió. Az előbbiből háromféle verzió létezik: dízelmotorral 200, benzinessel, illetve plug-in hibridként 245 lóerős. A Kodiaq RS dízelmotorja 240 lóerős, míg a tisztán elektromos Enyaq és Enyaq Coupé csúcsteljesítménye 220 kW, azaz 299 LE.
Ami az esetleges Superb RS-t illeti, a plug-in hibrid verzió hangzik a legvalószínűbbnek, ugyanakkor azt minden bizonnyal erősebbre kell hangolni, mint az Octavia RS iV egységét. Ez már csak azért is elengedhetetlen, mert az aktuális kínálatban a 265 lóerős benzinmotor a legerősebb.
Képeinken a vadonatúj Škoda Superb előzetes gyári grafikái láthatók