Az elektromos hipersportkocsikhoz mérhető menetdinamikát nyújtott az új generációs Taycan a Nürburgringen, lelkesedett Lars Kern, a Porsche fejlesztő tesztpilótája, miután mért kört, sőt, köröket futott az autó egy előszériás példányával a mértékadó versenypályán.

Elektromos Porsche nem volt még ilyen gyors 1

Ugyanő, ugyanitt a Taycan Turbo S Sport modellt is mérlegre tette 2022 nyarán; a 761 lóerő csúcsteljesítményre képes elektromos szedánnal akkor 7 perc 33,3 másodperc alatt ment körbe a 20,8 kilométeres pályán.

Az utódmodellnek ezzel szemben 7 perc 07,55 másodperc is elég volt; a csaknem félperces előny félelmetes mértékű fejlődésről tanúskodik. Másféleképpen megfogalmazva: abban a pillanatban, amikor az új széria átlépte a célvonalat, az előző modell még 1300 méterre volt attól.

Elektromos Porsche nem volt még ilyen gyors 13

Mivel az új generációs Taycan paraméterei még nem ismertek, nem tudjuk megmondani, hogy kisebb tömege, nagyobb teljesítménye, finomabb futóműve vagy egyéb esetleges evolúciója miatt volt képes ilyen előrelépésre.

Az viszont tény, hogy Lars Kern képes volt reprodukálni ezt az időt; egymás után több kört is futott úgy, hogy az ideje egy másodpercen belül volt a rekordhoz képest. Ez elsősorban az akkumulátor hatékony hőszabályozásáról tanúskodik.

Elektromos Porsche nem volt még ilyen gyors 14

A rekordkísérlethez csupán bukócsővel, valamint kagylóüléssel szerelték fel az autót, amelyet semmilyen paraméterében nem készítettek fel a nürburgringi körökre.

A tesztfutamról videó is készült, ezt azonban csak márciusban teszi közzé a Porsche. Addig be kell érnünk az alábbi, másfél perces előzetessel.

a videó a hirdetés után indul