A minden év elején megrendezésre kerülő Tokiói Autószalonon kiemelt hangsúlyt kapnak a tuningműhelyek és az alkatrészpiaci szolgáltatók. Nem csoda, hogy az autógyártók maguk is átépített modellekkel sorakoznak fel a nagy hagyományú kiállításon.
A Suzuki csupán egy-egy fotót közölt a standon látható modellekről. Ezek alapján a három átépítésből kettő nem is igazán izgalmas: a Suzuki Spacia Papaboku Kitchen egy olyan mikroegyterű, amelyben együtt tud főzni a család (hol? mit?), míg a Suzuki Swift Cool Yellow Rev csak fényezésében mutat különlegeset.
A harmadik, a Suzuki Super Carry Mountain Trail viszont már más tészta. Már a kiindulási alap sem hétköznapi, hiszen a Super Carry a zseniális helykihasználás mintapéldánya. A Suzuki fogta a 3,6 méter hosszú Carryt, és másfeles méretű fülkét biggyesztett rá. Az így megmaradt plató nem nagyobb egy piaci pultnál, viszont maga a padló belóg a fülke alá, így mégiscsak elférnek rajta a hosszú, de lapos szállítanivalók – deszkák, csövek, rudak és a hasonlók.
De most nem is ez a lényeg, hanem a Mountain Trail változat, amely emelt hasmagassággal, terepabroncsokkal igyekszik megfelelni a névből (amelynek jelentése ’hegyi ösvény’) fakadó elvárásoknak. Sőt, a gumit csavarok rögzítik a keréktárcsára – ez a beadlock rendszer kifejezetten arra szolgál, hogy a laza talajon szükséges, alacsony nyomás esetén se forduljon le az abroncs a felniről.
Mivel a Super Carry eleve rendelhető összkerékhajtással, ezek a részletek akár komoly terepalkalmasságot is eredményezhetnek. Erre utalnak a vastag védőlemezek, a robusztus vonószemek, valamint az apró első csörlő is.
Az ajtónyílásba szerelt masszív kapaszkodók, a hátsó szélvédőt és a fülke hátsó oldalablakát védő rácsozat, továbbá a teljes fülkét közrefogó bukókeret szintén tényleges terephasználatot sejtet.
Sőt, a kagylóülések, a kiegészítő üzemanyagtartályok és a platón rögzített pótkerék egyenesen tereprali-versenyautóként azonosítják a pöttöm pick-upot. Még egy hatalmas off-road emelőt is elhelyeztek a kocsin. Színtiszta show-elemnek tűnik ugyanakkor az ajtót helyettesítő, nyitható rácsos kapu.
Nem a Super Carry Mountain Trail lesz az egyetlen terepképes Suzuki a kiállításon: Tokióban mutatkozik be például az a két DAMD Jimny-átépítés, amelyekről a napokban részletesen írtunk.