A 2024-es Dakar-rali rajtjára időzítette a Q8 e-tron elektromos szabadidőjármű legújabb különkiadásának premierjét az Audi. Logikus a választás, hiszen a márka immár harmadik éve tisztán elektromos versenyautóval vesz részt a terepralin.

Terepjárót faragtak a legnehezebb Audiból 1

Ennek műszaki tartalmát természetesen nem emelték át a rendszámos modellbe, megjelenését viszont igen: ha szeretnénk, speciális fóliázással is megrendelhető a különkiadás. Ez a részben átlátszó borítás egyrészt különleges megjelenést kölcsönöz a nagy villanyautónak, másrészt még exkluzívabbá teszi, hiszen mindössze 99 ilyen fóliacsomag áll a vevők rendelkezésére – ezt egyébként a D oszlopon elhelyezett sorszám is jelzi.

Terepjárót faragtak a legnehezebb Audiból 101

Az edition Dakar alapját a Q8 55 e-tron quattro adja. A 106 kWh nettó kapacitású akkumulátor akár 487 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, a tengelyenként egy-egy villanymotor összesen 300 kW (408 LE) rendszerteljesítményre képes, ami 5,8 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást és 200 km/óra végsebességet tesz lehetővé. A gyorsulási érték az alapkivitelű 20 colos nyári abroncsokkal értendő; ha azonban a dakaros verzióhoz szintén alapfelszerelésként kínált General Grabber AT3 típusú, vegyes használatú abroncsokat szereljük fel, egy tizedet veszítünk a gyorsuláson.

Terepjárót faragtak a legnehezebb Audiból 102

Feketék a kerékívtoldatok

A szabad hasmagasságot 31 mm-rel 206 mm-re növelték: ekkor elöl 20, középen 19, hátul 26 fokos terepszögnek örvendhetünk. Ez ugyanúgy javítja a terepalkalmasságot, mint a módosított vezérlésű légrugózás vagy a 300 mm-es gázlómélység. A futómű 85 km/óra felett 191 mm-re, 100 km/óránál 174 mm-re, majd 120 km/óránál 161 mm-re csökkenti a hasmagasságot.

Terepjárót faragtak a legnehezebb Audiból 103

Az edition Dakar felszereltsége is különleges: mátrix LED-fényszórók, színezett oldalsó és hátsó üvegek, sportülések, bőr sportkormány, nemesacél pedálok, alumínium utastéri díszítések és küszöbbetétek kerültek az autóba. Felárért Audi Sport csomag is rendelhető, ami pirossal varrott kárpitozás és biztonsági övek mellett a kormányon, az üléseken és az ajtókönyöklőn színes betéteket hoz.

Terepjárót faragtak a legnehezebb Audiból 104

Exkluzív digitális tartalmakat is kínál a Dakar-kiadás: a központi képernyőre ralitematikájú háttereket választhatunk, a menübe pedig bekerült a jármű oldaldőlését megjelenítő funkció.

Terepjárót faragtak a legnehezebb Audiból 105

A vásárlóknak a csomagtértálcáért, valamint a 40 kilóval terhelhető tetőcsomagtartóért sem kell külön fizetniük. Feláras viszont a négyzónás klímaberendezés; a dupla elektromos fűtőrendszer, ami még gyorsabban felmelegíti a töltőre csatlakoztatott autó utasterét. Rendelkezésre áll továbbá akkumulátorfűtő berendezés; 16 hangszórós Bang & Olufsen hifi; továbbá digitális külső visszapillantó tükrök is.

Terepjárót faragtak a legnehezebb Audiból 106

Az Audi Q8 e-tron edition Dakar induló németországi ára 120 000 euró körül alakul, a rendeléseket már ebben a negyedévben leadhatják a vevők.