A Toyota Gazoo Racing (TGR) legújabb versenyautója idén január elsejével kapta meg az FIA homologizációt, így megkezdhetik az autó gyártását és átadását az ügyfeleknek. Az első autót Akio Toyoda csapata, a japán Rookie Racing kapja meg, de a tűzkeresztségen Európában fog átesni: a Yaris Rally2 január 25-én, a Monte Carlo ralin debütál, méghozzá rögtön négy csapat színeiben.
Az autót Akio Toyoda személyesen vezette első hivatalos bemutatkozásán, a 2022-es Japán-ralin. A prototípusok azóta több mint 15 ezer tesztkilométert tettek meg éles versenykörülmények között, többek között a japán ralibajnokság futamain. Hivatásos raliversenyzők, kezdő tehetségek, valamint gyakorlott amatőr pilóták egyaránt visszajelzésekkel segítették a fejlesztést.
A GR Yaris Rally2 a jól ismert 1,6 literes, háromhengeres turbómotort kapta, az FIA által előírt, 32 mm-es szűkítővel. A motorhoz ötfokozatú szekvenciális váltó társul, az összkerékhajtási rendszert motorsport-specifikációk szerint fejlesztett, részlegesen önzáró differenciálművel szerelték.
Murvára 300, aszfaltra 300 vagy 355 mm-es első fékekkel szerelik az autót. A hasmagasság szabályozható, a menetkész tömeg egy pótkerékkel együtt 1230 kg.