A Mercedes-Benz után a Volkswagen is zöld jelzést adott a ChatGPT-nek. A német autógyártó az első tömegpiaci szereplő, amely kifejezetten kommunikációs célú mesterséges intelligenciával szereli fel autóját.
A ChatGPT autóipari felhasználásra optimalizált verziója, a Cerence Chat Pro egy már létező fedélzeti funkciót: az IDA hangvezérelt virtuális asszisztenst teszi még okosabbá. A rendszer már most is alkalmas arra, hogy az alapvető rendszerek – pl. klíma, audio, navigáció – vezérlésén túl választ adjon egyszerűbb kérdéseinkre. A bővítést követően ez utóbbi szolgáltatás terén várható jelentős fejlődés, a kérdések értelmezése terén éppúgy, mint az adott válaszok pontossága és nyelvi igényessége terén.
A chatbot nem változtatja meg a kezelőfelületet: azt ugyanis a már ismert Volkswagen-rendszer, az IDA mögé telepítik. A vezető ezzel kommunikál, és amennyiben az autó nem képes megfelelően reagálni, észrevétlenül továbbítja a kérdést a háttérben megbúvó Cerence Chat Pro rendszernek (amely a ChatGPT mellett számos egyéb mesterségesintelligencia-alapú funkciót tömörít), majd az onnan kapott megoldást a szokásos csatornákon (azaz a VW sztenderd géphangján) közli a vezetővel.
Ez a megoldás egyben arra is garancia, hogy a mesterséges intelligencia ne férjen hozzá az autó saját rendszereihez. A feladatok végrehajtásához szükséges információkat a feldolgozást követően azonnal törlik az AI agyából – ez a személyes adatok védelme miatt éppúgy fontos, mint az esetleges kibertámadások kivédése szempontjából.
A mesterséges intelligenciát a VW legújabb generációs infotainment-rendszerébe integrálják. Első körben az ID modellcsalád tagjai (ID.7, ID.4, ID.5, ID.3), valamint az új Tiguan, Passat és Golf típusok kapják azt meg. A piaci bevezetés 2024 második negyedévében várható.