2050-től minden tevékenységét, és ezen belül természetesen összes termékét – így autóit is – szénsemlegessé kívánja tenni a Honda. Ehhez kapcsolódóan 2040-től kizárólag akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járműveket fog értékesíteni világszerte.

A nulláról kezdené újra az autógyártást a Honda 1

Ennek az átállásnak lesz fontos lépcsőfoka a 2026-ban érkező Honda 0 (Honda zéró) széria, amelynek neve természetesen utal a zéró karbonkibocsátásra, a zéró halálos balesetre, a legújabb értelmezés szerint pedig arra is, hogy a tiszta lappal, a nulláról kezdik a fejlesztést. Ez nem jelenti persze azt, hogy elvetnék a márka eddigi tapasztalatait, sőt. Viszont (vélhetően) semmi érdemi műszaki tartalmat nem emelnek át az új korszakba – tehát vadonatúj platform, új kezelőfelületek, új generációs akkuk és villanymotorok stb. várhatók.

A nulláról kezdené újra az autógyártást a Honda 31

Maga a koncepció is új, amely mentén ezeket az autókat fejleszteni fogják: ennek három pillére a „vékony”, a „könnyű” és a „bölcs”.

A platform különösen kis magasságú akkucsomagok révén alacsony padlót, ezáltal jó helykihasználást, kedvező aerodinamikát és mély tömegközéppontot ígér. Ez utóbbi a sportos vezetési élmény egyik kulcsa – a másik pedig az alacsony tömeg, ami nem mellesleg az energiafogyasztást is csökkenti. Az új generációs akkumulátor-technológia nem csak kompakt és takarékos lesz, de különösen hosszú élettartamú, és gyorsan tölthető is: a kapacitásvesztés 10 év után sem éri el a 10%-ot, a 15-80% gyorstöltés időigénye pedig 15 percre rövidül le – legalábbis ezek a tervek.

A nulláról kezdené újra az autógyártást a Honda 32

A bölcsesség pedig mi másra utalna, mint az intelligens szoftverekre, a hálózatba kötött eszközökre. A Honda az évtized második felére továbbfejleszti autonóm (önvezető) technológiáit, és széles körben elérhetővé teszi azokat elektromos modelleiben – a tervek szerint nem csak autópályán, hanem bizonyos körülmények között azokon kívül is. A hálózatba kapcsolt járművek a felhasználó személyes készülékeivel is kommunikálva egyre mélyebben kiismeri gazdája szokásait és elvárásait, így rugalmasabban és hatékonyan tudja kiszolgálni igényeit.

A nulláról kezdené újra az autógyártást a Honda 33

Eddig az elmélet – a gyakorlatot pedig két tanulmányautóval szemléltette a Honda. Sem a Saloon, sem a Space-Hub kapcsán nem kapunk konkrét műszaki adatokat, inkább csak irányelveket szemléltet a Honda: a by-wire (elektronikus) kormányművet, a fejlett stabilitás-szabályozást, a fenntartható forrásból származó anyagok használatát, a speciális platformból adódó, kiváló helykínálatot.

És persze a legfontosabb a sajátos esztétikum: a különösen lapos, szögletes orrkialakítás a negyven évvel ezelőtti koncepciójárművek formavilágát idézi, a hatalmas fenék pedig vélhetően a jobb helykínálat (csomagtartó) mellett kedvezőbb áramlástanilag jellemzők miatt került az autókra.

A nulláról kezdené újra az autógyártást a Honda 34

Végezetül az új logó: a Honda 0 Series elsők között kapja meg az eredetileg 1981-ben bemutatott H-betűs embléma modernizált kivitelét, amely tele van szimbolikával: egyrészt megszabadultak a kerettől, másrészt a H betű kitárt karként nyit felfelé. Az új logó a Honda új generációs villanyautóin jelenik majd meg.

A Honda elektromos tanulmányautóiról ide kattintva nézhetsz meg két rövid videót.