Az Abarth születése óta a nagyobb teljesítmény, kisebb tömeg kettős igazsága mentén fejleszti autóit. Ezzel együtt soha nem léptek túl egy bizonyos határt: a legerősebb autójuk a 695 Biposto volt, 190 lóerővel, aminek kevesebb mint egy tonnát kellett mozgatnia.
Ezután érkezett az Abarth 500 e, amely papíron esélytelen a nagy példaképpel szemben. Bár motorteljesítményét 155 lóerőre növelték (a széria Fiat 500 e 118 lóerős), a 1,4 tonnás saját tömeg nem ígér sok jót. Ezzel együtt a Fiat baloccói tesztpályáján egy teljes másodperccel jobb időt futott a villanyautó, mint az Abarth 695 180 lóerős alapkivitele.
Miután így bebizonyosodott, hogy a koncepció működik, az Abarth mérnökei elérkezettnek látták az időt a következő szintre. Ehhez egyrészt fogtak egy új elektromos platformot, másrészt segítséget kértek a Stellantis Motorsport csapatától. Ennek a múlt nélküli osztálynak a feladata, hogy gyűjtőlencseként tetszőleges projektekre fókuszálja a konszern összes márkájának motorsport-tapasztalatát.
A leendő új csúcsmodell villanymotorja 240 lóerős lesz – igen, nem egyszerűen átlépi a bűvös kétszázas határt a márka, hanem rögtön 50 lóerőt ver eddigi csúcstartójára. Mivel villanyautóról van szó, a fékezésben az elektromos hajtáslánc is szerepet vállal, ezzel együtt nagyobb súrlódó felületű fékeket építenek be. A szelektív sűrűségű párnázatnak köszönhetően az ülések állítólag egyszerre kényelmesek és feszes oldaltartásúak. Az abroncsokat a Formula E-ben szerzett tapasztalatok alapján, egyedi receptúra szerint fejlesztik az új Abarthoz: kiemelkedő tapadást, csekély energiafogyasztást és alacsony zajszintet ígérnek a mérnökök.
Hivatalosan nincs információ arról, hogy milyen modell adja az új csúcs-Abarth az alapját. A prototípus álcázása során azonban nem sokat foglalkoztak azzal, hogy elrejtsék a jellegzetes lámpatesteket, valamint a hátsó oldalkilincseket, így könnyű kitalálni, hogy az új Fiat 600 e-ből készül a sportautó. Nem csak elektromos és extrém erős lesz tehát a következő Abarth, hanem szabadidőjármű is, ami megint csak először fordul elő a márka történetében.