A Magyar Autóklub (MAK) és az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) novemberben felhívta a figyelmet az Európai Parlamentben (EP) zajló, a vezetői engedélyekről szóló irányelv felülvizsgálatával kapcsolatos zöldpárti javaslatok terheire és veszélyeire.

Az EP Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottságának (TRAN) elnöke, Karima Delli tervezetében előirányozta a B kategória felosztását és egy új B+ kategória bevezetését. A javaslat szerint a jövőben az 1,8 tonna össztömeg feletti járműveket csak kétéves B kategóriás jogosítvány birtokában, 21 éves kor felett és egy újabb jogosítvány megszerzése után lehetett volna vezetni.

A MAK levélben fordult a szakbizottság magyar EP-képviselőihez és az FIA-val együtt kérte a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását, mert az komoly anyagi és gyakorlati terhet róna a lakosságra, az autóval dolgozókra, sőt a környezetvédelmi célkitűzéseket is akadályozná.

Az EU Tanácsa által elfogadott javaslatba végül nem került be a B+ kategória bevezetése. A tanács megtartotta a bizottság javaslatának általános irányvonalát, de számos változtatást is tett.