Egyre több hatóság és civil szervezet fogalmazza meg azon véleményét, hogy a Tesla Cybertruck nem felel meg az európai közlekedési előírásoknak.

Az európai közlekedésbiztonsági tanács (European Transport Safety Council) egyik tagja egyenesen így fogalmazott: „Reméljük, hogy a Tesla nem hozza el Európába ezt a járművet. Egy ilyen nagy méretű, teljesítményű és tömegű jármű halálos fenyegetést jelent a gyalogosokra és kerékpárosokra nézve.”

A Tesla egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy szándékában áll-e Európában is forgalomba hozni emblematikus alkotását.

Nehézségekbe ütközhet a Cybertruck európai forgalmazása 1

Más elemzők a nemesacél karosszérialemezeket tartják veszélyesnek, mivel ezek nem úgy deformálódnak ütés hatására, mint az autóiparban hagyományosan alkalmazott acél-, alumínium vagy műanyag lemezek. Emiatt felmerül a kérdés, vajon képes lesz-e csillapítani a fellépő erőket, ha egy gyalogos feje vagy felsőteste az autónak csapódik.

Míg a Cybertruck tömegével nem igazán tud mit kezdeni a Tesla, az ütközésbiztonságot javíthatná, ha az elülső csomagtartó fedelét automatikusan felugró szerkezettel szerelné fel, vagy amennyiben ezt a panelt lágyabb, jobban deformálódó anyagból készítené el.

Semmi köze a biztonsághoz, de fontos részlet lehet, hogy a Cybertruck töltő csatlakozója jelen pillanatban nem kompatibilis az európai szabvánnyal. Ezen persze lehet változtatni, ahogy tulajdonképpen a fenti kifogások is csupán feltételezések egészen addig, amíg a Tesla nem kezdeményezi a jármű európai homologizációját.

Nehézségekbe ütközhet a Cybertruck európai forgalmazása 13

Nincs mit változtatni azonban azon, hogy a Cybertruck valóban nagyon nehéz és gigantikus. A két villanymotoros, összkerékhajtású variáns az Automotive News Europe idevágó cikke szerint több mint 3,5 tonnát nyom, azaz normál (B-kategóriás) jogosítvánnyal nem is vezethető. A közel hatméteres hossz miatt pedig minden parkolás kínszenvedésbe vagy ordas pofátlanságba torkollna.

A Tesla Cybertruck hátsókerék-hajtású alapverziója jelenleg 61 ezer dollárba (21 millió Ft) kerül Észak-Amerikában; az első példányokat 2025-ben vehetik át a vevők. Az összkerékhajtású variáns, amely már idén megérkezik az ügyfelekhez, hajszál híján 80 ezer dollárba (27,8 millió Ft) kerül, míg a 855 lóerős csúcsmodell, a Cyberbeast kerek 100 ezer dollárért, 34,6 millió forintért lehet a vevőké 2025-től.

Nehézségekbe ütközhet a Cybertruck európai forgalmazása 14