Hamarosan bemutatkozik a Porsche Macan második generációja. Az új SUV a márkán belül elsőként hasznosítja azt a prémium elektromos platformot (PPE), amelyre egyébként a – szintén idén piacra lépő – Audi A6 e-tron és Q6 e-tron modellek is épülnek.

Fontos részletek derültek ki a legújabb új Porschéról 1

Sok múlik azon, hogy mennyire áll össze a modell, hiszen a Porsche bestsellerét fogja váltani. Ezért a mérnökök minden lehetséges módon tesztelik a prototípusokat, a virtuális világban éppúgy, mint laboratóriumokban, tesztpályákon és persze a közúton.

Ez persze minden egyes új autónál így történik, de az összesen megtett 3,5 millió tesztkilométer jól mutatja, hogy a cég semmit nem kíván a véletlenre bízni.

0,25 és 500

Automatikusan kiemelkedő hátsó légterelő szárny, teljesen burkolt, sík padlólemez, aktív légbevezető lamellák, szabályozható hasmagasság, optimalizált keréktárcsák… A Porsche a tervezőasztalon, majd a szélcsatornában és a tesztpályákon is sok energiát fordított arra, hogy áramlástanilag optimalizálja a Macant. Ez egy villanyautónál a légellenállás csökkentésénél kezdődik, egy sportautónál pedig a felhajtóerő minimalizálásában teljesedik ki – ezt a két, egymást kölcsönösen kizáró szempontot kellett harmonizálni a fejlesztés során.

Fontos részletek derültek ki a legújabb új Porschéról 25

Míg az első Macan közegellenállási együtthatója 0,35 volt, ami egy elfogadható érték a szabadidőjárművek világában, az új modell esetében ezt 0,25-re szorították le, ami egy szedánnak is becsületére válna. Meg is lett az eredménye: a WLTP-norma szerint mért hatótávolság a várakozások szerint minden modellváltozatnál meghaladja az 500 kilométert.

5 és 450

Az új platform összkerékhajtása két villanymotort alkalmaz, a hajtásvezérlés lehetőség szerint a hátsó tengelyt részesíti előnyben, megteremtve a sportosság érzetét. Padlógázon azonban mindkét új generációs erőforrás kiteszi a lelkét: a kombinált pillanatnyi csúcsteljesítmény meghaladja a 450 kilowattot, azaz 612 lóerőt – nyilván lesznek ennél visszafogottabb modellváltozatok, sőt, az sem zárható ki, hogy idővel készül majd egy ennél is brutálisabb Macan. Amikor működésbe lép a rajtautomatika, a vezérlő elektronikának több mint 1000 Nm-nyi nyomatékot kell kezelnie.

Fontos részletek derültek ki a legújabb új Porschéról 26

A tervek szerint nemcsak sportos, de könnyen kezelhető is lesz a Macan. Hogy ez valóban így legyen, arról többek között adaptív légrugózás, zárható hátsó differenciálmű, valamint – a Macan történetében először – hátsókerék-kormányzás gondoskodik; utóbbi akár 5 fokkal forgatja el a megfelelő irányba a hátsó kerekeket.

22 és 270

A 100 kW bruttó, 95 kW nettó kapacitású lítiumion-akkumulátor a 800 V-os elektromos architektúrának köszönhetően nagy: akár 270 kW teljesítménnyel tölthető. Ha erre alkalmas töltőt ilyet nem találunk, a vezérlés megosztja az akkucsomagot, és két darab 400 V-os egységként kezeli azt. Ekkor legfeljebb 150 kW-tal veheti fel az energiát a rendszer, ami elég arra, hogy a 10%-ra merült akkumulátort 22 perc alatt eljuttassuk a kívánt 80 százalékos töltöttségi szintre. Ha otthon töltenénk majd az autót, azt legfeljebb 11 kW-tal tehetjük meg.

Fontos részletek derültek ki a legújabb új Porschéról 27