Amikor a Lexus tavaly nyáron bemutatta az új generációs GX szabadidőjárművet – ami tulajdonképpen egy átöltöztetett Toyota Land Cruiser 250 –, két olyan felszereltségi szintet is beharangoztak, amelyeket kifejezetten az offroad használatot támogató tartozékokkal szereltek fel. Az Overtrail és Overtrail+ kivitelek túlméretes terepabroncsokat, zárható hátsó differenciálművet, módosított geometriájú üléseket, valamint oldható kanyarstabilizátorokat kínálnak, mindet a terephasználat jegyében.

A Land Rover, a Jeep babérjaira tör a Lexus 1

Ezt követte egy Overtrail tartozékcsalád – ez a tavaly év végi SEMA tuningkiállításon mutatkozott be, ahol egy demóautóra létrával kiegészített tetőcsomagtartó keretet, valamint a hátsó oldalablakok mellé szerelhető, moduláris tárolórendszert szereltek.

A Land Rover, a Jeep babérjaira tör a Lexus 65

Lexus GX Overtrail SEMA 2023

Most pedig a Tokiói Autószalonon színre lépett a japán terepjárók felkészítésére szakosodott, közel negyven éves tapasztalattal rendelkező (többek között a Lexus Baja 1000 tereprali-programját is támogató) JAOS által kezelésbe vett, egyedi kialakítású GX Overtrail verzió.

A Land Rover, a Jeep babérjaira tör a Lexus 66

Lexus GX Overtrail Tokyo 2024

Itt tehát már nem kiegészítőkről, hanem tuningalkatrészekről beszélünk: ABS műanyag lökhárítók, módosított sárfogók és kerékív-toldatok, majd’ fél centi vastag kartervédő panel, hosszabb rugók, adaptív lengéscsillapítók segítenek hatékonyan, sérülés nélkül leküzdeni a terepakadályokat.

A Land Rover, a Jeep babérjaira tör a Lexus 67

JAOS x Lexus Baja 1000

Mindez egyébként nem új abból a szempontból, hogy a Lexus LX és GX terepjárókhoz (ahogy a velük azonos Toyota Land Cruiser és Land Cruiser Prado modellekhez) ezrével kínál offroad-kiegészítőket, átépítéseket a piac. A Lexus azonban most hivatalossá akarja tenni ezt az egészet – részben azért, hogy maga is profitáljon ebből a jövedelmező szegmensből, részben azért, hogy fiatalítsa márkaarculatát.

A Land Rover, a Jeep babérjaira tör a Lexus 68

Lexus GX Overtrail Tokyo 2024

A Lexus GX 550 3,4 literes V6-os ikerturbós motorja tízfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtja a kerekeket. A 354 lóerős erőforrás legnagyobb forgatónyomatéka 649 Nm, a maximális vontatható tömeg 3560 kg.