Dél-Koreában és az Egyesült Államokban szabadalmaztatta, és amint túljut a tesztfázison, akár sorozatgyártásba is veheti új, aktív aerodinamikai megoldását a Hyundai-csoport.

Az első lökhárító és az első kerekek közé beépített, mozgatható kötényelemek kis sebességnél rejtve maradnak. Nagyjából 80 km/óránál, ahol a légörvények keltette ellenállás már nagyobb, mint a menetszél légellenállása, leereszkednek, hogy az első kerekeknél ébredő turbulenciákat megszüntetve javítsák a jármű közegellenállási együtthatóját.

Így lesz takarékosabb, mégis gyorsabb az autó 1

A cégcsoport kifejezetten az E-GMP platform sajátosságait szem előtt tartva fejlesztette ki a technológiát. Erre a padlólemezre épül a Hyundai Ioniq 5 és Ioniq 6, a Kia EV6, EV9 és EV5, valamint a Genesis GV60, valamint számos további, az elkövetkező egy-két év során érkező modell.

Mivel ennek a platformnak a fenéklemeze teljesen sík, szükségtelen lett volna a lökhárító teljes szélességében leereszkedő légterelőt alkotni.

Hyundai-Motor-and-Kia-Unveil-Active-Air-Skirt-Technology-GIF

Az akár 200 km/óra sebesség fölött is használható lamella aerodinamikai teljesítményét a Genesis GV60 szabadidőjárművön vizsgálták. Arra jutottak, hogy a megoldás 8 ezrelékkel (0,008) csökkenti a jármű közegellenállási együtthatóját, ami azt jelenti, hogy 2,8 százalékkal csökken a légellenállás – azaz emelkedhet a végsebesség –, a hatótávolság pedig 6 kilométerrel nő.