Kompakt és középkategóriás modellekhez szánt STLA Medium elektromos platformja, valamint az alvázas STLA Frame után most bemutatta eggyel nagyobb elektromos architektúráját is a Stellantis. Az STLA Large padló minden lehetséges paraméterében rugalmasan alkalmazkodik az igényekhez, beleértve a hajtásláncokat is.
Ha a méreteket nézzük, az STLA Large platformra épülő járművek 476–513 cm közötti hosszúságban, 190–203 cm szélességben, 287–308 cm tengelytávval készülhetnek, ami meglehetősen széles tartományt jelent. A szabad hasmagasság 140 és 288 mm között variálható, tehát sportautókat és terepjárókat is kiszolgálhat a platform.
Ami az elektromos architektúrát illeti, 800 V-os hálózatot kapnak a modellek (fenntartva a 400 V-os töltés lehetőségét), a padlóba integrált akkucsomag a fizikai méretektől (szélesség, tengelytáv) függően 85–118 kWh lehet, ami akár 800 kilométeres hatótávolságot biztosít. A maximális töltési teljesítmény 4,5 kWh/perc.
Az STLA Large bármely tengelyére szerelhető villanymotor, azaz lehet első-, hátsó- és összkerékhajtású is a rá épülő modell. Sőt, az invertert, motort és fordulatszám-csökkentő áttételt egyetlen egységbe foglaló rendszerek teljesítménykarakterisztikája utólag, vezeték nélküli szoftverfrissítéssel módosítható. Mindezek folyományaként a 0–100 km/órás gyorsulás akár 3,0 mp alá is leszorítható lesz.
Ennél is többet tud azonban az STLA Large: habár elektromos hajtásláncra optimalizálták, hibrid, sőt, tisztán belső égésű konfigurációkat is ki tud szolgálni.
A platform magától értetődően támogatja a Stellantis új generációs technológiai csomagjait, az STLA Brain központi vezérlő számítógépet, az STLA SmartCockpit interfészt, valamint az STLA AutoDrive önvezető rendszereket.
2024 és 2026 között öt márka nyolc típusa kapja meg ezt a platformot. Köztük lesz a Jeep Wagoneer S, a Dodge Challenger / Charger páros utódmodelljei, de az Alfa Romeo Stelvio SUV, illetve Giulia szedán helyébe is STLA Large-alapú típusok érkeznek.