Musk szerdán, elemzőkkel folytatott telekonferencián úgy vélte, hogy a kínai autógyárak a legversenyképesebbek és „jelentős sikert fognak elérni Kínán kívül a bevezetett vámok vagy kereskedelmi korlátok függvényében. Kereskedelmi korlátok nélkül a világ legtöbb más autógyárát nagyjából lerombolják. Rendkívül jók” – fogalmazott.
Musk megjegyzéseivel kapcsolatban a kínai külügyminisztérium szóvivője csütörtöki szokásos tájékoztatóján közölte, hogy „a tisztességes, igazságos és nyitott üzleti környezet fenntartását” támogatják.
Musk tavaly a magas hitelköltségekkel terhelt vásárlók megnyerése érdekében árharcba bocsátkozott, ami viszont leszűkítette a Tesla árréseit és aggodalmat keltett az értékpapírpiaci befektetők körében. A szerdai telekonferencián Musk arra is figyelmeztetett, hogy a Tesla a meglévő modellpalettájával már elérte „a költségcsökkentés természetes határát”.
A Reuters hírügynökség keddi jelentése szerint a Tesla 2025 közepén megkezdené olcsóbb, tömegpiacra szánt kompakt crossoverének gyártását, hogy felvegye a versenyt a konkurenciával. Musk szerdán ezt gyakorlatilag megerősítette azzal, hogy bejelentette, az új modell gyártását 2025 második felében kezdik meg a texasi gyárban.
Ross Gregory, a melbourne-i székhelyű New Electric Partners tanácsadó cég szakértője szerint nagyon erős adu Kína kezében a több évtizede központi vezérléssel kiépített akkumulátor- és alapanyaggyártó infrastruktúra teljessége és rugalmas működése.