Miután a léghűtéses Porsche 963 (1989–1993) és 993 (1994-1998) alapjaira épített, végletekig letisztult régi-új sportautóival megalapozta hírnevét, a Kalmar Automotive nagyot lépett előre – minden tekintetben. Új munkájuk a soron következő széria: az első vízhűtéses Porsche 911 átirata, amely a tükörsima aszfalt helyett földutakra és hómezőkre csábítja gazdáit.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem teljesen új a koncepció: a cég szolgáltatásként, szervezett túrák autójaként már korábban is épített emelt futóművű (léghűtéses) 911-eseket.
A vízhűtéses 996 racionális okból került fel a palettára: a 963 és a 993 egyre kevésbé megfizethető, részben pont a Kalmarhoz hasonló restomod műhelyek munkássága miatt – azt se feledjük el, hogy ha lassú tempóban küzdünk a dágványban, jobb, ha vízköpeny tartja üzemi hőmérsékleten a blokkot.
A Kalmar bármilyen 996-asból épít nekünk terepkupét, Carrera 2, Carrera 4 és Turbo is átalakítható, bal- vagy jobbkormányos, kézi vagy Tiptronic váltóval. Az erőforrást mindenképpen kezelésbe veszik, a kúra végén legalább 300 lóerőt kapnak az ügyfelek, de a csúcs messze 500 fölött van, állítja a manufaktúra. A hátsó tengelyen részlegesen önzáró differenciálmű várja a nyomatékot.
A felfüggesztést megerősítették, a hasmagasságot 80 mm-rel megemelték, így 21 centis rés van a fenéklemez és a föld között – ez több, mint amit a Cayenne kínál. Az autó fenéklemezét választhatón 5-8 mm vastag burkolat óvja a sérüléstől, a hűtőkör külön ütésvédelmet kapott, a hátsó lökhárítón masszív keresztvasra hegesztettek vonószemeket.
A katalógusban egyedi, állítható lengéscsillapítók, speciális rugók, megerősített féltengelyek, rugótorony-kitámasztás és egy sor további speciális kiegészítő szerepel. Terepen nem sok értelme van a széles, alacsony profilú abroncsoknak, helyettük terepabroncsokkal vagy még különlegesebb: szöges raliabroncsokkal szerelik a 6×16-os méretű felniket.
És akkor jönnek még csak az opciók: a számítógéppel vezérelt, aktív oldaldőlés-szabályozás, vagy a hidraulikus hasmagasság-állítás, ami 50 mm-rel lejjebb ülteti az autót, ha közúton szeretnénk száguldani (remélhetőleg nem a szöges abroncsokkal.) Ha ellenkezőleg: minél vadabb tájakra kívánkozunk, túlélőkészlettel megpakolt tetőcsomagtartót is rendelhetünk. Ezzel terepfényeket, pótkeréktartót, valamint marmonkannákat is kapunk.
Az utastérből kidobtak mindent, ami növelte volna a tömeget, a dekorációktól a zajcsillapításig. Helyettük sport- vagy kagylóüléseket kapunk (mindkettő a Recarótól), a B oszlop mögött pedig bukókeret merevíti a vázat. Opciós a teljes becsövezés, a motorsportkézifék, vagy a tripmaster órarendszer – attól függ, mire használná autóját a becses ügyfél.
A színek, matricák és egyéb esztétikai ötletek terén nem kötik meg ügyfeleik kezét, csupán pénz és idő kérdése a dolog. Apropó, pénz: az átépítés nettó 45 ezer eurónál, azaz szűk 17 millió forintnál indul – ehhez jön még hozzá a kiindulási alapként szolgáló Porsche 996 ára, ami egy gyors internetes keresés alapján jelenleg 8 és 40 millió forint között mozog.