Miután a léghűtéses Porsche 963 (1989–1993) és 993 (1994-1998) alapjaira épített, végletekig letisztult régi-új sportautóival megalapozta hírnevét, a Kalmar Automotive nagyot lépett előre – minden tekintetben. Új munkájuk a soron következő széria: az első vízhűtéses Porsche 911 átirata, amely a tükörsima aszfalt helyett földutakra és hómezőkre csábítja gazdáit.

Tanyára költöznél sok pénzből? Mutatjuk az autódat! 1

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem teljesen új a koncepció: a cég szolgáltatásként, szervezett túrák autójaként már korábban is épített emelt futóművű (léghűtéses) 911-eseket.

A vízhűtéses 996 racionális okból került fel a palettára: a 963 és a 993 egyre kevésbé megfizethető, részben pont a Kalmarhoz hasonló restomod műhelyek munkássága miatt – azt se feledjük el, hogy ha lassú tempóban küzdünk a dágványban, jobb, ha vízköpeny tartja üzemi hőmérsékleten a blokkot.

Tanyára költöznél sok pénzből? Mutatjuk az autódat! 37

A Kalmar bármilyen 996-asból épít nekünk terepkupét, Carrera 2, Carrera 4 és Turbo is átalakítható, bal- vagy jobbkormányos, kézi vagy Tiptronic váltóval. Az erőforrást mindenképpen kezelésbe veszik, a kúra végén legalább 300 lóerőt kapnak az ügyfelek, de a csúcs messze 500 fölött van, állítja a manufaktúra. A hátsó tengelyen részlegesen önzáró differenciálmű várja a nyomatékot.

A felfüggesztést megerősítették, a hasmagasságot 80 mm-rel megemelték, így 21 centis rés van a fenéklemez és a föld között – ez több, mint amit a Cayenne kínál. Az autó fenéklemezét választhatón 5-8 mm vastag burkolat óvja a sérüléstől, a hűtőkör külön ütésvédelmet kapott, a hátsó lökhárítón masszív keresztvasra hegesztettek vonószemeket.

Tanyára költöznél sok pénzből? Mutatjuk az autódat! 38

A katalógusban egyedi, állítható lengéscsillapítók, speciális rugók, megerősített féltengelyek, rugótorony-kitámasztás és egy sor további speciális kiegészítő szerepel. Terepen nem sok értelme van a széles, alacsony profilú abroncsoknak, helyettük terepabroncsokkal vagy még különlegesebb: szöges raliabroncsokkal szerelik a 6×16-os méretű felniket.

És akkor jönnek még csak az opciók: a számítógéppel vezérelt, aktív oldaldőlés-szabályozás, vagy a hidraulikus hasmagasság-állítás, ami 50 mm-rel lejjebb ülteti az autót, ha közúton szeretnénk száguldani (remélhetőleg nem a szöges abroncsokkal.) Ha ellenkezőleg: minél vadabb tájakra kívánkozunk, túlélőkészlettel megpakolt tetőcsomagtartót is rendelhetünk. Ezzel terepfényeket, pótkeréktartót, valamint marmonkannákat is kapunk.

Tanyára költöznél sok pénzből? Mutatjuk az autódat! 39

Az utastérből kidobtak mindent, ami növelte volna a tömeget, a dekorációktól a zajcsillapításig. Helyettük sport- vagy kagylóüléseket kapunk (mindkettő a Recarótól), a B oszlop mögött pedig bukókeret merevíti a vázat. Opciós a teljes becsövezés, a motorsportkézifék, vagy a tripmaster órarendszer – attól függ, mire használná autóját a becses ügyfél.

A színek, matricák és egyéb esztétikai ötletek terén nem kötik meg ügyfeleik kezét, csupán pénz és idő kérdése a dolog. Apropó, pénz: az átépítés nettó 45 ezer eurónál, azaz szűk 17 millió forintnál indul – ehhez jön még hozzá a kiindulási alapként szolgáló Porsche 996 ára, ami egy gyors internetes keresés alapján jelenleg 8 és 40 millió forint között mozog.

Tanyára költöznél sok pénzből? Mutatjuk az autódat! 40