Tíz év után lecseréli középkategóriás szabadidőjárművét a Porsche. Az újonc arra a prémium elektromos padlólemezre (PPE) épül, amit az Audi A6 e-tron és Q6 e-tron is használ. Kezdetben két konfigurációban lesz elérhető a Macan: mindkettő két villanymotoros, összkerékhajtású. Az elektronikus kipörgésgátló (ePTM) 10 ezredmásodperc alatt osztja újra a nyomatékot a négy kerék között. A Macan Turbo ezen kívül nyomatékvektor-szabályozást, valamint hátsó differenciálzárat is alkalmaz.
A Macan 4 csúcsteljesítménye 300 kW (408 LE), míg a Macan Turbo 470 kW (639 LE) csúcsot tud – mindkettőt rövid ideig. A maximális forgatónyomaték 650, illetve 1130 Nm. A Macan 4 végsebessége 220 km/óra, álló helyzetből 5,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára; a Macan Turbo esetében 260 km/óra, illetve 3,3 mp a megfelelő érték.
A 800 V-os elektromos architektúra alapját egy bruttó 100, nettó 95 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorcsomag adja. A legnagyobb töltési teljesítmény 270 kW, amit kiaknázva 21 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra az akku. Ha 400 V-tal töltünk, virtuálisan kettébontja az akkut a vezérlés, és 135 kWh-val tölti. Otthoni fali töltőboxból 11 kW-tal tölthető az autó.
Természetesen a regeneratív fékrendszer is tölti az akkukat, akár 240 kW-tal. Az elméleti maximális hatótávolság a Macan 4 esetében 613 kilométer, a Macan Turbo papíron 591 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel.
A nagy teljesítményhez igényes futómű is társul. A légrugózás a Macan Turbo esetében alapfelszerelés, az adaptív lengéscsillapítással a Macan 4 acélrugóihoz is kérhető, ráadásul kétszelepes vezérlésének köszönhetően finomabban szabályozható, és szélesebb tartományban képes alkalmazkodni.
Vadonatúj a Macan kínálatában az összkerékkormányzás, ami mindkét modellverzióhoz felárért kérhető. A szokásos kétirányú séma (lassú menetben az első kerekekkel ellentétes, nagy tempóban azokkal azonos irányban fordulnak a hátsók) 11,1 méteres fordulókört tesz lehetővé, a maximális bekormányzási szög 5°.
Régóta adagolja a kedvcsinálókat a második generációs Macanhoz a cég, és bár a kupés sziluett az álcázott prototípusokról is megállapítható volt, a részletek még sportosabbá teszik az autót. A 4784 mm-es karosszériahosszhoz az eddiginél 86 mm-rel nagyobb: 2893 mm-es tengelytáv társul. A Macan 1938 mm széles és 1622 magas, keréktárcsái akár 22 colosak, ráadásul – mint a keményvonalas sportautókon – hátul szélesebbek az abroncsok, mint elöl.
A tényleges fényszórók – opcióként mátrix LED-technológiával – a lökhárítóban kapnak helyet, a klasszikus lámpatestek helyén a Porsche 2×2-es nappali világításának átirata található. Az oldalablakok keret nélküliek, a kerékdobok az első gépházfedél (ami alatt valójában egy 84 literes tárolóüreg lapul) fölé tornyosulnak, pont, mint a 911-esen. Hátul egybefüggő lámpasáv fut végig az autó teljes szélességében, középen a Porsche felirattal; a típusjelzés lejjebb, de szintén középen kapott helyet.
A Porsche áramlástani szakemberei kitettek magukért: a hátsó szárny és az első lamellák szabályozhatók, a fenéklemez rugalmas burkolatot kapott. A fényszórók alatt belépő levegő a kerékdobban képződő nyomáskülönbség semlegesítésére szolgál, hátul az örvényeket kioltó peremek, valamint kifejezetten mélyre húzott diffúzor segíti hozzá a Macant a kiváló 0,25-ös közegellenállási együtthatóhoz.
A fent már említett elülső csomagtéren kívül kiviteltől függően akár 540 literes csomagtartó áll az utasok rendelkezésére; a kettő üreg együtt 136 literrel több helyet jelent, mint az első Macanban. A hátsó csomagtartó 1348 literesre bővíthető, vontatni kettő tonnát lehet az autóval.
Nem csak a poggyásznak jut több hely: az első ülések akár 28 mm-rel mélyebben helyezkednek el, mint eddig, hátul 15 mm-rel alacsonyabb az ülés, ugyanakkor nőtt a lábtér.
Elöl akár három kijelző található a műszerfalon: a műszeregység 12,6 colos, a központi érintőképernyő 10,9 colos, ugyanakkora, mint amit az utas elé rendelhet a vevő. Ez utóbbi ugyanúgy újdonság, mint a kiterjesztett valóságot alkalmazó head-up kijelző, amelyen úgy jelennek meg grafikus segédjelek, mintha az autó előtt tíz méterrel, az útfelületen volnának.
A rendszer mögött az Android Automotive operációs rendszer áll, ebből adódóan támogatja a fejlett hangvezérlést, illetve a Porsche alkalmazásáruházából számos applikáció tölthető le a fedélzeti infotainment-rendszerre.
A belső térben emelkedőn kialakított padlókonzol és nagy méretű ablakok teremtenek fókuszált, mégis tágas környezetet. A javarészt digitális interfészt analóg elemek egészítik ki – ilyenek például a klímaberendezés kezelőszervei. A műszerfalon és az ajtópaneleken végigfutó LED-sáv nemcsak hangulatvilágításként szolgál, de visszajelző és figyelmeztető fényként is használja a töltésvezérlő, a központi zár vagy a vezetőtámogató rendszer.
A Porsche Macan utasterében természetes forrásból származó anyagokat is találhatunk, de ezek jellegéről vagy arányáról nem tesz említést a gyártó.
Az új Macan az év második felében érkezik a leggyorsabb vásárlókhoz; Németországban a Macan 4 indulóára bruttó 84 100 euró (kb. 31,5 millió Ft), míg a Macan Turbo 114 600 eurónál (kb. 43 millió Ft) indul.
Kattints ide, ha megnéznéd a vadonatúj Porsche Macant bemutató gyári videókat!