Épp csak bemutatkozott a radikálisan átdolgozott GR Yaris, a Toyota máris elkészített belőle egy rendkívül korlátozott számban gyártandó különleges szériát – pontosabban kettőt.
Az apropó az, hogy a Toyota rali világbajnokságban (WRC) induló csapata, a Toyota Gazoo Racing World Rally Team 2020 óta négy egyéni világbajnoki címet szerzett – előbb kettőt Sébastien Ogier, majd még kettőt Kalle Rovanperä révén (2019-ben szintén Toyotás volt az egyéni világbajnok, de Ott Tänak ma már a Hyundainál versenyez, ezért ő most kimaradt ebből a körből.)
Mivel Ogier és Rovanperä egyaránt részt vett a GR Yaris fejlesztésében, Morizo (azaz Tojoda Akio ex cégelnök, jelenleg az igazgatótanács elnöke és egyre inkább a Toyota jövőmondó kabalafigurája) úgy látta illendőnek, ha az ő személyiségüket tükröző exkluzív autókkal mond köszönetet.
Így született meg az Ogier Edition és a Rovanperä Edition a GR Yarisból. A motorhoz nem nyúltak, marad az az Európában egyébként is alkalmazott 280 lóerő, 390 Nm. A váltó a hatfokozatú kézi variáns.
Módosították viszont a hajtás-szabályozó szoftvereket, mégpedig úgy, hogy a szériamodell két verseny-üzemmódját (murva és aszfalt) lecserélték két olyan beállítási csomagra, amelyek leginkább megfeleltek a pilóták személyes vezetési stílusának. A normál alapbeállítás változatlan maradt.
Az Ogier Edition esetében az egyik ilyen üzemmód a Morizo névre hallgat, és egy közepesen képzett, maximálisan lelkes amatőr versenyző számára optimális beállításnak tűnik. A másik a Seb Mode, ahol a részlegesen önzáró első és hátsó differenciálművek, valamint az AWD vezérlés elsősorban hátra viszi a nyomatékot, hogy könnyű legyen túlkormányzottságra bírni az autót.
A Rovanperä Edition egyik kapcsolható üzemmódja a Donut, amit kifejezetten driftelésre, egy helyben körözésre optimalizáltak, míg a Kalle üzemmód megint csak a túlkormányzottságot támogatja, ugyanakkor a finn pilóta ízlése szerint mechanikailag is módosított hátsó differenciálművet építettek be.
A két autó nem csak természetében, hanem megjelenésében is eltér.
Az Ogier Edition matt szürke fényezéssel kerüli a feltűnést, színfoltként csak a kék féknyergek szolgálnak, illetve a francia zászló tűnik fel a hűtőrácson. Hátul hatalmas szénszálas légterelő emelkedik a magasba, az ajtókon TGR matricák, illetve egyedi embléma látható. Az utastérben a világbajnoki címekre emlékező plakett, a francia trikolor színeit idéző díszítő öltések teremtenek Ogier-hez méltó környezetet.
A Rovanperä Edition sokkal harsányabb: ennek háromszínű dekorját ugyanaz a művész tervezte, aki a versenyző bukósisakjának grafikáját is jegyzi. A hátsó szárny a GRMN Yaris hattyúnyakas konzolra függesztett megoldását követi. A matricák és a logó itt sem hiányoznak, ahogy a belső térben is ott a plakett, valamint a finn lobogót idéző színű varrások.
Mindkét autóra 18 colos BBS keréktárcsákat szereltek, illetve a műszeregység menürendszerét frissítették az egyedi üzemmódok paramétereivel.
Az Ogier és Rovanperä kiadások összdarabszáma nem ismert, a hazai importőr tájékoztatása szerint Magyarország mindkét variánsból egy-egy darabot kap, így akárki veszi is meg azokat, biztos lehet benne, hogy (hivatalosan) senki másnak nem lesz ilyen autója az egész országban.