Rengeteget késtek a MÁV szerelvényei 2023-ban: az állami vasúttársaság a Telex kérdésére elárulta, hogy körülbelül 3 millió percnyi, azaz 5 év 8 hónapnyi késést hoztak össze a vonatok, ami 26,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Fontos tudni, hogy a MÁV módszertana 2017 óta annyiban különbözik a korábbiaktól, hogy csak a 6 percnél hosszabb késések kerülnek be a statisztikákba. Az új sztenderd alkalmazása óta messze a legrosszabb évét zárta a társaság, amit jól mutat, hogy a romlás mértéke a koronavírus-járvány sújtotta 2020-hoz viszonyítva 80, de 2018-hoz képest is 40 százalék.

Ami némiképpen szintén más aspektusba helyezheti a közvélemény MÁV-val szembeni örökös bírálatát, hogy amíg a késés 5 év 8 hónap volt, addig a teljes menetidő 176,5 évnek felelt meg, ami 17,1 évvel több, mint volt 2018-ban. Arányait tekintve ugyanakkor szintén kimutatható a visszaesés, hiszen amíg az előző évben a teljes menetidő 3,23 százalékát érintették a késések, addig 2022-ben a 2,6 százalékát.

A fenti számokkal kapcsolatban azt is hangsúlyozta a MÁV, hogy kizárólag a vasúti szerelvényekre vonatkoznak, az utasokra nem. Az eltérés abból adódik, hogy az szintén nem számít bele a statisztikába, ha baleset vagy fennakadás miatt pótlóbuszokkal szállítják őket. A késés okai leginkább baleseti helyszínelésekre és a gyakori műszaki hibákra vezethetők vissza.