Mostantól összes típusába mesterséges intelligenciát integrál a Peugeot. A ChatGPT az új generációs i-Cockpit kezelőfelületeken fut, hogy kifejezetten nagy tudású fedélzeti asszisztensként gondoskodjon az utasok intellektuális és tájékoztatási igényeiről.
A rendszer az Amazon, Apple és Google digitális titkáraitól megszokott módon képes az interneten bármilyen kérdésre megkeresni a választ, és azt átadni az utasoknak. A szoftver természetesen a fedélzeti infotainment-rendszerrel is képes interakcióba lépni, így pl. navigációs célként beállítani a beszélgetés során felmerült látnivalókat.
Sőt, amennyiben unatkozunk, arra is megkérhetjük, hogy találós kérdéseket tegyen fel nekünk egy általunk választott témában, vagy rögtönözzön egy mesét az utasok szórakoztatására. Ilyen fejlett intelligencia egyébként már régen is létezett az autókban. Úgy hívták, anyuka. Emberfeletti agymunkával ő gondoskodott arról családok millióinál, hogy a gyerekek nyűgösködéssel, veszekedéssel, hangoskodással nehogy kizökkentsék a transzból a személygépjármű-vezetésre koncentráló apukát.
A ChatGPT-ről az elektromos átállásról, a karbon net zéró cél 2038-as megvalósításáról szóló e-Lion telekonferencián számolt be a Peugeot, többek között a Vezessnek. Ugyanitt elmondták, hogy január 31-től bevezetik 8 éves vagy 160 000 kilométeres újautó-garanciájukat, az Allure Care-t. A csomag elsőként az e-3008 modellre vonatozik – aki már megrendelte, annak utólag upgrade-elik a garanciális szerződését –, és az összes szokásos tételre vonatkozik. A nagyfeszültségű hajtóakkumulátorra továbbra is érvényes marad az arra vállalt kapacitásgarancia. Az Allure Care egyetlen feltétele, hogy részt kell venni a gyártó által előírt (2 évente vagy 25 ezer kilométerenként esedékes) átvizsgálásokon, és ilyenkor 2-2 további évre meghosszabbítják a garit.
A ChatGPT és a 8 éves garancia először csak bizonyos piacokon lesz elérhető, Európa további térségeiben az év második felétől vezetik azokat be.
Ismerd meg az új Peugeot e-3008-at a Vezess korábbi cikkéből: