480 lóerő, hatfokozatú, kézi váltóval, 510 lóerő, nyolcfokozatú duplakuplungossal, valamint – dobpergés, fanfár! – mostantól 530 lóerő, ha összkerékhajtást is kérünk: kétség sem férhet hozzá, hogy ez a BMW M4 legfontosabb újdonsága. A kabrió modell egyébként kizárólag ez utóbbi konfigurációban elérhető.
Az extra erőt kizárólag a vezérlés módosításával csalogatták elő a motorból, ami egyébként a BMW M4 GT3 versenyautó erőforrásának alapját is adja. A megnövelt teljesítményű összkerekes hajtáslánc 6250/percnél adja le csúcsteljesítményét, legnagyobb forgatónyomatéka pedig szélesebb tartományban, 2750-5730/perc között áll rendelkezésre.
Az új csúcsmodell kupéként 3,5, kabrióként 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A végsebességet 250 km/órában maximálják, de az M Driver csomag megrendelésével a kabrió 280, a kupé összes motorváltozata 290 km/órára válik képessé.
Az összkerékhajtás, ahogy eddig, a hátsó tengelyre helyezi a hangsúlyt, ahol aktív szabályozású differenciálmű várja a nyomatékot, ha pedig kiiktatjuk a DSC-t, az első tengelyre egyáltalán nem jut hajtóerő.
2024-es újdonság a kovácsolt M keréktárcsák összes motorizációhoz elérhető választéka, amely a korábban nem rendelhető fényes ezüst színben hívja fel magára a figyelmet.
Ahogy a BMW 4-es alapmodelleken, megújultak az első és hátsó lámpatestek, de a mátrix LED-világítás itt is feláras extra. Csak itt elérhető újdonság viszont a motorház- és csomagtérfedélre tervezett, fényes fekete vagy fényes piros színben rendelhető M Design grafika. Ha a szénszálas tetőlemez helyett a felár nélküli acéltetőt választja az ügyfél, ahhoz nemcsak motorosan nyitható üveg napfénytető jár, hanem fényes fekete festésű tetőlemez is.
Az utastérben itt is megjelenik az új kormánykerék és az átdolgozott kezelőfelület. Az előbbin kiegészítő gombok szolgálnak az M-specifikus funkciók vezérlésére, illetve 12 óránál piros középállásjelző található. Vadonatúj opció az azonos funkcionalitású M Alcantara sportkormány. Minden esetben opciós a kormányfűtés.
A belső dekorelemek kínálata egy polírozott alumínium opcióval bővült, az ülések választéka ugyanaz, mint eddig: a sportülés helyett kérhető M Carbon versenyülés, illetve a kabrió modellhez nyaktáji meleglevegő-befúvás rendelhető.
Az egyéb kezelőfelületek, az infotainment-rendszer menüszerkezete, a hangulatvilágítás, valamint az online integráció megegyezik a BMW 4-es kupé és kabrió modellfrissítése során bevezetett újdonságokkal.
A head-up display M-információkat – így színkódolt fordulatszám-tartományokat és váltófényeket – vetít a vezető látóterébe.