Jellegzetes, elnyújtott dupla hűtőmaszkját matt króm (M Performance modelleknél fényes fekete) kerettel szegélyezi a BMW 4 kupé és kabrió 2024-es kiadása, ám nem ez határozza meg az orr frissítését, hanem a lámpatestek átdolgozott megjelenése és technológiája.
Ugyanaz a LED-modul generálja a tompított és távolsági világítást, a kiegészítő funkciókat – nappali, helyzetjelző és irányjelző fény – egy nyíl alakú, függőleges LED-pár látja el. Opcióként kérhető adaptív mátrix LED fényszóró, valamint lézeres, optikai szálas hátsó helyzetjelző is, amellyel először a BMW M4 CSL fedélzetén találkozhattunk. Szintén a külső megjelenést frissíti két új metálfény (egy zöld és egy piros árnyalat), valamint három új rajzolatú, 19 colos keréktárcsa.
Az utastérben átdolgozott kormánykerék és széria sportülések jelzik a modellfrissítést. A szellőzőrendszer módosított vezérlési logika szerint dolgozik, az üléskárpitok választékában mostantól környezetbarát, fenntartható opciókat is találunk. Emellett új dekorsávok is rendelhetők.
A fent említett, új generációs kormány alapértelmezésben kétküllős kivitelű, sokszögletű karimával, míg az M Sport csomag háromküllős sportkormányt tartalmaz, alul egyenesre vágva. Mostantól alapáras a kormányra szerelt váltófül, akárcsak a motorosan behajtható külső tükör.
Az ülések alapértelmezésben perforált Sensatec szintetikus bőrkárpitozást kapnak, de kérhető valódi bőr is, akár fekete-piros kivitelben. A felső kategóriás Merino bárkárpit háromféle színben elérhető. Az M Sport vagy M Performance csomag részeként vadonatúj M Performtex szintetikus velúr borítja az ülést.
A BMW módosította infotainment rendszerének vezérlését, beleértve a szellőzés és a klímaberendezés kezelőfelületét. A fizikai gombok száma csökkent, a hőfok, a befúvás sebessége, valamint a kormány- és ülésfűtés mind az ívelt érintőképernyőről, vagy szóbeli parancsokkal vezérelhető. A rostélyok állása forgatva-billentve szabályozható.
Az infotainment rendszer mostantól 8.5 verziószámú operációs rendszert futtat, ami megújult nyitó képernyőt, lapozható gyorsgombokat, valamint az okostelefonoktól ellesett menüstruktúrát kínál. Minden informatikai rendszert integráltak, az ívelt kijelzőtől kezdve a hangvezérelt asszisztensen át az opciós head-up kijelzőig, ami az információk logikusabb és gyorsabb megjelenítését teszi lehetővé. A fedélzeti navigációs térkép kiterjesztett valóságú megjelenítéssel is rendelhető, ami például a bonyolult kereszteződésekben animációval mutatja a helyes áthaladási nyomvonalat, illetve a parkolóhely keresését is megkönnyíti.
A fedélzeti online modem támogatja az 5G hálózatokat, az autó és a felhasználó telefonja között kétirányú kapcsolat létesíthető (távmegfigyelés és távvezérlés.) Ezekhez kapcsolódó fejlesztés, hogy több országban az autó fedélzeti rendszere automatikusan fizet a parkolásokért, illetve Németországban akár a tankolásért is.
A műszerfal Sensatec borítással is kérhető. A mostantól alapfelszerelésként kínált hangulatvilágítás kilenc színben váltogatható, a műszerfal díszítőelemei háttérvilágítást kapnak. A be- és kiszállást fényanimáció kíséri, a környezeti megvilágítás külön fényszignállal figyelmeztet a nyitva felejtett ajtóra vagy a bejövő telefonhívásra.
A dekorsávok választékát teljesen átdolgozták, a legizgalmasabb új díszítőelem a CraftedClarity fantázianevű, üvegből gyártott váltókar, iDrive kontroller, valamint start-stop nyomógomb.
Ami a motorokat illeti, az összes soros hathengeres erőforrást, valamint a négyhengeres dízelt 48V-os mild hibrid technológia támogatja. Ennek 8 kW-os (11 LE) villanymotorja a hajtásba is besegít, dinamikusabbá téve az elrajtolást, a gyorsítást, illetve egyenletes sebességű haladásnál részben tehermentesítve a belső égésű motort.
A BMW4 Coupé és Cabriolet modelleket bemutató gyári videókat ide kattintva nézheted meg, itt pedig a tovább izmosított BMW M4-es széria megújulásáról olvashatsz.