Eddig csak kétliteres, soros négyhengeres motorjának kisebb teljesítményű, 197 lóerős verziójához kínált kézi kapcsolású sebességváltót a BMW Z4, mostantól azonban a csúcsmodell: a háromliteres, soros hathengeres motorral szerelt, 340 lóerős Z4 M40i verzióhoz is társítható hatfokozatú, manuális váltó.
A Z4 M40i az első M Performance modell, amely ezt a klasszikus konfigurációt kínálja a BMW jelenlegi palettáján; hasonlóval csak a vérbeli M modelleknél találkozunk.
A manuális sorhatos Z4-es álló helyzetből 4,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára, azaz 0,1 másodpercet veszít az automata modellhez képest.
A váltóművet meglévő komponensekből, de kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztették.
A csomag részeként az első és hátsó futóművek módosított rugókat kapnak, lecserélték az első kanyarstabilizátort, áthangolták az adaptív hátsó lengéscsillapítót, továbbá átírták az elektromos szervokormány, a kipörgésgátló és az M Sport aktív differenciálmű vezérlőszoftverét.
Nem ez az egyetlen modellújdonság 2024-re: most először eltérő átmérőjű abroncsok kerülnek az M40i első (19”) és hátsó (20”) tengelyére.
A Pure Impulse névre hallgató limitált szériaként elérhető kombó gyártása márciusban indul.
A négyhengeres modellek változatlanul folytatják pályafutásukat, egyedül az átdolgozott karosszériaszín-paletta jelzi az új modellévet.