Eddig csak kétliteres, soros négyhengeres motorjának kisebb teljesítményű, 197 lóerős verziójához kínált kézi kapcsolású sebességváltót a BMW Z4, mostantól azonban a csúcsmodell: a háromliteres, soros hathengeres motorral szerelt, 340 lóerős Z4 M40i verzióhoz is társítható hatfokozatú, manuális váltó.

Hat éve várnak erre a fejlesztésre a BMW-sek 1

A Z4 M40i az első M Performance modell, amely ezt a klasszikus konfigurációt kínálja a BMW jelenlegi palettáján; hasonlóval csak a vérbeli M modelleknél találkozunk.

A manuális sorhatos Z4-es álló helyzetből 4,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára, azaz 0,1 másodpercet veszít az automata modellhez képest.

Hat éve várnak erre a fejlesztésre a BMW-sek 25

A váltóművet meglévő komponensekből, de kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztették.

A csomag részeként az első és hátsó futóművek módosított rugókat kapnak, lecserélték az első kanyarstabilizátort, áthangolták az adaptív hátsó lengéscsillapítót, továbbá átírták az elektromos szervokormány, a kipörgésgátló és az M Sport aktív differenciálmű vezérlőszoftverét.

Hat éve várnak erre a fejlesztésre a BMW-sek 26

Nem ez az egyetlen modellújdonság 2024-re: most először eltérő átmérőjű abroncsok kerülnek az M40i első (19”) és hátsó (20”) tengelyére.

A Pure Impulse névre hallgató limitált szériaként elérhető kombó gyártása márciusban indul.

Hat éve várnak erre a fejlesztésre a BMW-sek 27

A négyhengeres modellek változatlanul folytatják pályafutásukat, egyedül az átdolgozott karosszériaszín-paletta jelzi az új modellévet.