A Jeep a közelmúltban beharangozta első tisztán elektromos típusát, a Wagoneer S-t. A Stellantis-csoport felső kategóriás STLA Large platformjára épülő terepjáró világpremierjéhez közeledve most újabb információmorzsákat szórt a nagyközönség elé a gyártó.
Azt már korábban elárulták, hogy 600 lóerő körüli csúcsteljesítménnyel és 4,0 másodperc alatti gyorsulással (0–100 km/óra) számolhatunk.
Az akkumulátorról továbbra sincsenek konkrétumok, de annyit már lehet tudni, hogy az STLA Large platformra épülő járműveknél 85–118 kWh közötti kapacitással, illetve akár 800 kilométeres hatótávolsággal számolhatunk.
A most közzétett fél tucat fénykép egy modern, de nem forradalmi formatervű autót vetít előre. A meredek oldalfalak illeszkednek a márka általános arculatához. A fényszóró és a hagyományos hűtőmaszk stilizált maradványa hajóorrként, alul ferdén megvágva mered előre; az orr teljes szélességében LED-sáv fut végig, a márka tradicionális hetes osztású hűtőrácsozatát szintén fényekkel rajzolják ki.
Az első képeken alighanem a Wagoneer S csúcsverziója látható, ami ráadásul különösen sportos lesz: erre utalnak az alacsony profilú abroncsok, valamint a hátsó szélvédőt alulról és felülről keretező, dupla légterelő.
Először pillanthatunk be a leendő nagy SUV utasterébe. A ma már szokásos digitális műszeregységen és a központi infotainment-monitoron kívül egy másodlagos érintőképernyőről vezérelhető a klímaberendezés, és az utas elé is beépítenek egy negyedik kijelzőt.
Ez az elrendezés nem vadonatúj, hasonlóval találkozhatunk a Jeep Grand Cherokee és a Grand Wagoneer fedélzetén is. Szintén onnan ered az együttműködés a McIntosh audiomárkával, ők szállítják a Wagoneer S 19 colos csúcshifijét.
A Jeep igényes és fenntartható anyagok használatát ígéri, színváltós hangulatvilágítás is lesz, és a terephasználatban segítséget nyújtó Selec-Terrain üzemmódválasztó sem marad el. A Jeep Wagoneer S alapfelszerelésként kínálja a két részből álló panoráma-napfénytetőt.