Miután társvállalataival megnyitotta Európa legnagyobb hidrogén tüzelőanyagcella-gyártó üzemét, határozott lépéseket tesz annak érdekében a Peugeot, hogy a hidrogén a belső égésű motorokban felhasználható legyen.
Carlos Tavares, az autógyártó-csoport vezérigazgatója úgy látja, hogy „négy technológia között fog eldőlni a verseny”, ami a környezetbarát mobilitás megvalósulást illeti: ezek az üzemanyagcella, a tisztán elektromos autók, a szintetikus üzemanyagok, valamint a hidrogénüzemű belső égésű motorok.
Mivel ugyanazt az energiahordozót használják, a hidrogén-tüzelőanyagcella és a hidrogénüzemű belső égésű motorok párhuzamos fejlesztése és bevezetése hosszú távon költséghatékony, praktikus alternatívát jelenthetnek a benzin- és dízelmotorok, a hibrid, valamint az elektromos hajtásláncok kiváltására.
Azt tervezik, hogy fejlesztéseik erősítésével 2024-től már évi ötezer ilyen autót fognak gyártani a Peugeot franciaországi üzemében, Hordain-ben.
A Peugeot és a hidrogén
A Peugeot még 2021 végén, a hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtással szerelt e-Expert Hydrogen kishaszonjármű szériaváltozatának bemutatásával tette meg az első komolyabb lépést a hidrogén irányába.
A járművekbe beépített tüzelőanyag-cellákat a SymphonHy egymilliárd euróból épült gigaüzemében gyártják, amit a szintén a Stellantis érdekeltségébe tartozó Symbio adott át tavaly decemberben, a franciaországi Saint-Fons-ban. Jelenleg 16 ezer, 2026-tól pedig 50 ezer darab lesz az üzem éves gyártókapacitása. 2028-ra megépül a második gigagyár is, ahol már 100 ezer darabos kapacitással számolnak.
Társvállalataival együtt a Peugeot még korábban azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra az európai modelljei 100 százaléka emissziómentes legyen.