Idén januárban 9243 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az egy évvel ezelőtti értékhez (8149) képest több mint 13 százalékos növekedést jelent. Ezzel együtt továbbra is jelentős a távolság a korábbi évek 10-11 ezres havi behozatali átlagától – írta a Jóautók.hu.
Utoljára 2022 júliusában regisztráltak 10 ezernél több behozott használt személyautót hazánkban, melynek elsődleges oka az, hogy nagyon megdrágult a használtautó-import. A Német Autóklub (ADAC) friss adatai szerint két év alatt közel 20 százalékkal nőtt a használt autók átlagára Németországban, azon a piacon, amely a magyar használtautó-import elsődleges forrásának számít. Mindez az infláció miatt romló hazai jövedelmi viszonyokkal párosulva komolyan visszafogta az import iránti keresletet.
2022-ben még havi átlagban 10 500, egy évvel korábban pedig 11 000 importált személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ám ez is eltörpül a járvány előtti években tapasztalt értéktől: a csúcsidőszakban, 2018-ban havonta átlagosan több mint 13 200 használt személyautót honosítottak idehaza.
Az év első hónapjaiban érdemi fordulat nem várható, de arra azért komoly esély mutatkozik, hogy idén néhány százalékkal már ismét felfelé mozdul a behozott autók mennyisége. A keresletet növelheti, hogy az infláció visszaszorulásával a reálbérek ismét növekedésnek indulnak, így – amennyiben az euróárfolyam is kedvező szinten mozog majd – többen választanak majd ismét a külföldi használt autók kínálatából. Arra azonban még hosszú évekre lesz szükség, hogy az import mértéke újra megközelítse az előző évtized végén tapasztalt szintet.
A behozott használt autók közötti márkasorrend több változást is mutat az előző évhez képest: a legnépszerűbb márka továbbra is a Volkswagen 13,3 százalékos részesedéssel, a második helyre azonban a Ford (9,2%) futott be, megelőzve az Opelt (8,3%). A negyedik helyet az Audi (6,9%) tartja, az ötödik helyen azonban most az a BMW (5,9%) áll, amely tavaly januárban még csak a nyolcadik volt.