Még az év vége előtt bemutatkozik a Ford tisztán elektromos városi crossovere, a Puma Gen-E – most csak erre az ígéretre futotta a gyártótól, a Puma aktuális ráncfelvarrása így nem hozta azt a nagy durranást, amire számítottunk. Amíg tehát az elektromos Puma meg nem érkezik, a már ismert motorokból válogathatunk: az 1,0 literes EcoBoost blokk 125 és 155 lóerős kivitelben elérhető kézi (csak 125 LE) és Powershift dupla kuplungos váltóval. Szintén a kínálatban marad az egyliteres, 170 lóerős, Powershift váltós Puma ST, ám ugyanennek a sportverziónak a 200 lóerős, 1,5 literes erőforrásáról már nem tesz említést a sajtóközlemény.

Okosautót faragtak a legkisebb Fordból 1

Ezzel együtt jelentős változásokon ment keresztül az autó, még ha nem is látszik rajta: a Ford egy új karosszériaszín bevezetésétől eltekintve nem piszkálta a dizájnt. Illetve egyvalamiben mégis változik a Puma megjelenése: mostantól a kanyarba jó előre bevilágító, vakításmentes távolsági világítást biztosító mátrix LED-lámpákat is rendelhetünk hozzá, amihez látványos nappali fények társulnak.

Okosautót faragtak a legkisebb Fordból 55

Ennél fontosabb, hogy jelentősen megváltozott a vezetői környezet összképe: nagyobb lett a digitális műszeregység (12,3 helyett 12,8 colos) és a központi érintőképernyő (8 helyett 12 colos) is. Utóbbi mélyebbre költözött, helyet cserélve a középső légbeömlőkkel, a klímaberendezés pedig mostantól ennek a monitornak az alsó sávjáról vezérelhető – feltételezzük, hogy teljes képernyős klímavezérlés is szerepel a korábbi Sync 3 helyébe lépő, megkettőzött számítókapacitással rendelkező Sync 4 infotainment-rendszerben, az azonban megnyugtató, hogy egy gyors hőfokszabályozáshoz nem kell beletúrni a menürendszerbe.

Okosautót faragtak a legkisebb Fordból 56

Amúgy a képernyőhöz sem kell hozzányúlni, mert ez a bizonyos Sync 4 fejlett hangvezérlési funkciókkal is bír, sőt: az Amazon Alexa integrált verziója virtuális asszisztensként hozza be a digitális nagyvilágot az autóba. Ezt beépített szélessávú (4G helyett 5G) mobilinternet-kapcsolat támogatja. Alexa használatához még csak az okostelefont sem kell csatlakoztatni, ám ha mégis megtennénk, jó hír, hogy mostantól sem az Android Auto, sem az Apple CarPlay nem kér kábelt a kapcsolódáshoz.

Okosautót faragtak a legkisebb Fordból 57

A dugókövető adaptív tempomat mostantól a sáv középvonalában tartja az autót, kanyar előtt vagy autópálya fel- és lehajtónál magától módosítja a sebességet, a parkolást panoráma-kamerarendszer segíti. Automata vészfék előzi meg az ütközést, ha tolatáskor akadály kerül az utunkba, illetve ha kereszteződésen áthajtva oldalról autó közeledik felénk. Az új funkciókat a holttérfigyelő rendszer feljavított verziója egészíti ki.

Ezek mellett szinte jelentősége sincs annak, hogy elöl elcsúsztatható középső kartámaszt építettek be az autóba, és hogy az első oldalajtók nyitásakor Puma-logót vetít az aszfaltra a kocsi.

Okosautót faragtak a legkisebb Fordból 58