Új első és hátsó lámpatestekkel, átdolgozott kerékdobokkal, módosított orrkialakítással különbözteti meg a 2024-es modellévi Taycant elődjétől a Porsche. A laposabb profilú fényszórók HD mátrix LED technológiája precíz és erőteljes megvilágítást eredményez, a nappali világítás a márka egyéb típusaira jellemző négy pontfényes elrendezésben újul meg, hátul térhatású, üvegszerű jelenség a fénysávba applikált márkalogó, amely ráadásul mostantól megvilágított kivitelben is kérhető. A Turbo és Turbo S kivitelek külső és belső megjelenését a másutt korábban már bevezetett Turbonite dekorszín dobja fel.
Ennyit a külcsínről: a lényeg ugyanis, ami a lemezek alatt van. Elsősorban a hajtáslánc, amely a korábbi 270 helyett immár akár 320 kW-tal tölthető (800 V-os töltőinfrastruktúra használatakor). Ennél is erősebb: az eddigi 290 helyett akár 400 kW-os a módosított vezérlésű regeneratív fékrendszer. A 300 kW feletti töltési teljesítményt akár 5 percen át képes tartani a Taycan, ráadásul hidegben is felveszi a nagy töltést. Az eredmény: míg korábban 15 °C környezeti hőmérséklet mellett 37 percig tartott 10%-ról 80%-ra tölteni az akkut, erre a műveletre mostantól 18 perc (kevesebb mint fele) is elég. Mindezt úgy, hogy az akkumulátor kapacitását megnövelték: a legnagyobb akku az eddigi 93 helyett 105 kWh-s.
Ez a kapacitásnövekmény nem jelentős, az egyéb fejlesztésekkel – nagyobb teljesítményű, mégis könnyebb akkumulátorok, továbbfejlesztett hőszabályozás, új generációs hőszivattyú, újraprogramozott regenerációs és összkerékhajtási rendszer – együtt azonban a maximális elméleti hatótávolság több mint harmadával (!) nőtt, a korábbi 503 helyett immár akár 678 kilométert ígér a Taycan. A takarékosságból a kifejezetten ide fejlesztett, kisebb gördülési ellenállású, 21 colos abroncsok is kiveszik a részüket.
Nemcsak gyorsabban tölthető és messzebb megy, de motorteljesítményében és menetdinamikájában is fejlődött a Taycan. A belépő verzió a korábbi 5,4 helyett 4,8 másodperc alatt gyorsul 0–100 km/órára, a Taycan Turbo S-nek ugyanehhez az eddigi 2,8 helyett csupán 2,4 másodpercre van szüksége.
A Sport Chrono csomagban foglalt overboost lehetőséggel tíz másodpercre akár 70 kW extra erőt lehet előcsalogatni a hajtásláncból, ugyanakkor az alapteljesítmény maga is nőtt. A hátsó tengelyre minden Taycan esetében új generációs villanymotort szerelnek. Ez kiviteltől függően akár 80 kW-tal erősebb, mint eddig. Ami az összesített növekményt illeti, a belépőmodell 60 kW-ot nyert, míg a Taycan Turbo S 140 kW-tal erősebb, mint eddig – ehhez aktiválni kell a rajtautomatikát, és átmenetileg 700 kW-ra, azaz 952 lóerőre ugrik a rendszerteljesítmény.
A feljavított hajtáshoz extra futóművet is kínál a Porsche. Mostantól minden Taycan adaptív légrugózással kerül ki a gyárból, de az összkerekes modellekhez az új Porsche Active Ride futómű is megrendelhető, amely gyorsításkor, lassításkor és ívmenetben egyaránt teljesen síkban tartja a karosszériát, azaz sem hossztengelye, sem kereszttengelye mentén nem billen az autó.
Minden modellváltozat könnyebb lett (akár 15 kilogrammal), pedig az alapfelszereltség jelentősen kibővült: felár nélkül jár minden esetben a hangulatvilágítás, a tolatókamera, a motorosan behajtható, talajmegvilágítós külső tükrök, a fűthető első ülések, a PIRM hatótávolság-kezelő rendszer, a már említett, új hőszivattyú, a vezeték nélküli okostelefon-töltő, a dupla USB-töltőaljzat, az üzemmódkapcsoló, valamint az elektromos Macan fedélzetén debütált, új sebességfüggő elektromos szervokormány.
A Porsche a kezelőfelületet is átdolgozta: mostantól alapfelszerelés a kormányon található üzemmód-kapcsoló, a Sport Chrono csomaggal és a nagy kapacitású Performance Plus akkuval szerelt modelleken felár nélkül jár a fent említett, tíz másodpercre extra erőt előcsalogató funkció.
Új az akár három kijelző menürendszere, kibővült a tudásuk – a középső és az utas előtti képernyőn például videostreaming-tartalmak is megjeleníthetők.
Ha videókon is megnéznéd a megújult Taycant, kattints ide!