A tavaly bemutatott CLE Coupé a tavaszra készülve ledobta fémtetejét, és többrétegű, nyitható vászonfedéllel pótolta azt. A CLE Cabriolet mögötti filozófia ugyanaz, mint ami a kupét életre hívta: a C-osztálynál tágasabb, az E-nél dinamikusabb négyüléses kabriót adni a vevőknek.

Kettő helyett napoztat az új Mercedes 1

Majd erre – azaz a dinamizmusért felelős futómű- és hajtástechnológiákra – is rátérünk, de előbb lássuk, mivel teszi örömtelibbé a fedetlen autózást az új modell.

A piros, fekete vagy szürke színben választható tető mozgatószerkezete teljes egészében elektromos, így állítólag csendesebb, mint a részben hidraulikus rendszerek. A nyitás és a zárás egyaránt 20 másodpercet vesz igénybe, és 60 km/óra sebességig akár menet közben is kezdeményezhető. Az összehajtott tetőt automatikusan szétterülő, motoros roló választja el a csomagtartótól.

Kettő helyett napoztat az új Mercedes 77

Az első ülésekben Airscarf meleglevegő-befúvás javítja a hőkomfortot, a huzat és a turbulencia ellen a szélvédőkeretből gombnyomásra, illetve a hátsó ülések mögül automatikusan kiemelkedő légterelő védekezik – ezek a rendszerek mind alapárasak a CLE Cabriolet minden kivitelénél.

Kettő helyett napoztat az új Mercedes 78
Kettő helyett napoztat az új Mercedes 79

A 11,9 colos, fekvő formátumú érintőképernyő dőlésszöge 15-40 fok között változtatható, így kikerülhető, hogy pont belesüssön a nap. Az opciós bőrkárpit UV-blokkoló bevonatot kapott, emiatt közvetlen napsütésben akár 12 °C-kal kevésbé melegszik fel, mint egy átlagos bőr; ez a megoldás zárt tető esetében is javítja a hőkomfortot.

Kettő helyett napoztat az új Mercedes 80

Szintén a kabriózás élményét emeli a külön megrendelhető, 17 hangszórós Burmeister audiorendszer, amelynek 2-2 hangszóróját a fejtámaszok magasságában helyezték el, így leengedett tetővel is hallgathatunk zenét, anélkül, hogy a külvilágot terhelnénk ezzel (már amennyiben ez szempont a célcsoportnak).

Kettő helyett napoztat az új Mercedes 81

Bár a Mercedes a C-osztályos kabrióhoz viszonyítja, és jelentősen megnövelt helykínálatról (+72 mm térdhely, +19 mm váll- és könyöktér) számol be, a puszta számokból kiderül, hogy a CLE Cabriolet méreteiben inkább a másik elődhöz: az E-osztályhoz igazodik. Csomagtartója zárt tetővel ugyanakkora, nyitva viszont kisebb annál.

Kettő helyett napoztat az új Mercedes 82

    CLE Cabriolet (2024) C-osztály Cabriolet (2016) E-osztály Cabriolet (2017)
Hosszúság mm 4850 4686 4826
Szélesség mm 1861 1810 1860
Magasság mm 1424 1409 1428
Tengelytáv mm 2865 2840 2873
Csomagtartó liter 385/295 360/285 385/310

Kettő helyett napoztat az új Mercedes 83

A csomagtér a hátsó üléstámlákat osztva ledöntve bővíthető, fedelének felnyitásához hozzá sem kell érnünk.

Ami a futóművet illeti, alapfelszerelés a 15 mm-rel ültetett Comfort felfüggesztés, de kérhető kifejezetten sportos hangolású, illetve adaptív rendszer is – utóbbi a menetviszonyok, az útminőség és a sebesség függvényében, kerekenként szabályozza a csillapítást, összehangolva a motor, a sebességváltó és a kormánymű beállításaival. Két alapvető üzemmód (komfortos és sportos) választható.

Kettő helyett napoztat az új Mercedes 85

Minden motor belső égésű, 38 V-os mild hibrid rendszerrel megtámogatva.

    CLE 220 d CLE 200 CLE 200 4MATIC CLE 300 4MATIC CLE 450 4MATIC
Hengerek száma   4 4 4 4 6
Lökettérfogat cm3 1993 1999 1999 1999 2999
Max. teljesítmény kW/LE 145/197 150/204 150/204 190/258 280/381
  1/perc 3600 5800 5800 5800 5800-6100
MHEV extra telj. kW/LE 17/23 17/23 17/23 17/23 17/23
Max. forgatónyomaték Nm 440 320 320 400 500
  1/perc 1800-2800 1600-4000 1600-4000 2000-3200 1800-5000
MHEV extra nyomaték Nm 205 205 205 205 205
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP, vegyes) l/100 km 5,4-4,9 7,4-6,7 7,6-6,9 7,7-7,3 8,5-7,9
Átlagos CO2-kibocsátás  (WLTP, vegyes) g/km 142-128 168-152 172-157 179-165 192-180
Gyorsulás 0–100 km/óra mp 7,9 7,9 8,0 6,6 4,7
Végsebesség km/óra 234 236 232 250 250

Kettő helyett napoztat az új Mercedes 86 

A Mercedes új generációs MBUX infotainment-rendszere a CLE Cabrioletből sem hiányozhat: integrált TikTok közösségi platform, Zoom videókonferencia és internetes rádió mellett számos további applikáció telepíthető fel. Az összes fedélzeti rendszert (hangulatvilágítás, fűtés, médialejátszás stb.) összehangoltan vezérlő, előre konfigurált sablonok hívhatók elő a különböző vezetési és élethelyzetekre (pl. hűvös idő, randevú stb.), illetve a felhasználók maguk is összeállíthatnak ilyen csomagokat.

Kettő helyett napoztat az új Mercedes 87

Németországban már rendelhető, a többi európai piacon áprilistól lesz elérhető a CLE Cabriolet.