A tavaly bemutatott CLE Coupé a tavaszra készülve ledobta fémtetejét, és többrétegű, nyitható vászonfedéllel pótolta azt. A CLE Cabriolet mögötti filozófia ugyanaz, mint ami a kupét életre hívta: a C-osztálynál tágasabb, az E-nél dinamikusabb négyüléses kabriót adni a vevőknek.
Majd erre – azaz a dinamizmusért felelős futómű- és hajtástechnológiákra – is rátérünk, de előbb lássuk, mivel teszi örömtelibbé a fedetlen autózást az új modell.
A piros, fekete vagy szürke színben választható tető mozgatószerkezete teljes egészében elektromos, így állítólag csendesebb, mint a részben hidraulikus rendszerek. A nyitás és a zárás egyaránt 20 másodpercet vesz igénybe, és 60 km/óra sebességig akár menet közben is kezdeményezhető. Az összehajtott tetőt automatikusan szétterülő, motoros roló választja el a csomagtartótól.
Az első ülésekben Airscarf meleglevegő-befúvás javítja a hőkomfortot, a huzat és a turbulencia ellen a szélvédőkeretből gombnyomásra, illetve a hátsó ülések mögül automatikusan kiemelkedő légterelő védekezik – ezek a rendszerek mind alapárasak a CLE Cabriolet minden kivitelénél.
A 11,9 colos, fekvő formátumú érintőképernyő dőlésszöge 15-40 fok között változtatható, így kikerülhető, hogy pont belesüssön a nap. Az opciós bőrkárpit UV-blokkoló bevonatot kapott, emiatt közvetlen napsütésben akár 12 °C-kal kevésbé melegszik fel, mint egy átlagos bőr; ez a megoldás zárt tető esetében is javítja a hőkomfortot.
Szintén a kabriózás élményét emeli a külön megrendelhető, 17 hangszórós Burmeister audiorendszer, amelynek 2-2 hangszóróját a fejtámaszok magasságában helyezték el, így leengedett tetővel is hallgathatunk zenét, anélkül, hogy a külvilágot terhelnénk ezzel (már amennyiben ez szempont a célcsoportnak).
Bár a Mercedes a C-osztályos kabrióhoz viszonyítja, és jelentősen megnövelt helykínálatról (+72 mm térdhely, +19 mm váll- és könyöktér) számol be, a puszta számokból kiderül, hogy a CLE Cabriolet méreteiben inkább a másik elődhöz: az E-osztályhoz igazodik. Csomagtartója zárt tetővel ugyanakkora, nyitva viszont kisebb annál.
CLE Cabriolet (2024) | C-osztály Cabriolet (2016) | E-osztály Cabriolet (2017) | ||
Hosszúság | mm | 4850 | 4686 | 4826 |
Szélesség | mm | 1861 | 1810 | 1860 |
Magasság | mm | 1424 | 1409 | 1428 |
Tengelytáv | mm | 2865 | 2840 | 2873 |
Csomagtartó | liter | 385/295 | 360/285 | 385/310 |
A csomagtér a hátsó üléstámlákat osztva ledöntve bővíthető, fedelének felnyitásához hozzá sem kell érnünk.
Ami a futóművet illeti, alapfelszerelés a 15 mm-rel ültetett Comfort felfüggesztés, de kérhető kifejezetten sportos hangolású, illetve adaptív rendszer is – utóbbi a menetviszonyok, az útminőség és a sebesség függvényében, kerekenként szabályozza a csillapítást, összehangolva a motor, a sebességváltó és a kormánymű beállításaival. Két alapvető üzemmód (komfortos és sportos) választható.
Minden motor belső égésű, 38 V-os mild hibrid rendszerrel megtámogatva.
CLE 220 d | CLE 200 | CLE 200 4MATIC | CLE 300 4MATIC | CLE 450 4MATIC | ||
Hengerek száma | 4 | 4 | 4 | 4 | 6 | |
Lökettérfogat | cm3 | 1993 | 1999 | 1999 | 1999 | 2999 |
Max. teljesítmény | kW/LE | 145/197 | 150/204 | 150/204 | 190/258 | 280/381 |
1/perc | 3600 | 5800 | 5800 | 5800 | 5800-6100 | |
MHEV extra telj. | kW/LE | 17/23 | 17/23 | 17/23 | 17/23 | 17/23 |
Max. forgatónyomaték | Nm | 440 | 320 | 320 | 400 | 500 |
1/perc | 1800-2800 | 1600-4000 | 1600-4000 | 2000-3200 | 1800-5000 | |
MHEV extra nyomaték | Nm | 205 | 205 | 205 | 205 | 205 |
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP, vegyes) | l/100 km | 5,4-4,9 | 7,4-6,7 | 7,6-6,9 | 7,7-7,3 | 8,5-7,9 |
Átlagos CO2-kibocsátás (WLTP, vegyes) | g/km | 142-128 | 168-152 | 172-157 | 179-165 | 192-180 |
Gyorsulás 0–100 km/óra | mp | 7,9 | 7,9 | 8,0 | 6,6 | 4,7 |
Végsebesség | km/óra | 234 | 236 | 232 | 250 | 250 |
A Mercedes új generációs MBUX infotainment-rendszere a CLE Cabrioletből sem hiányozhat: integrált TikTok közösségi platform, Zoom videókonferencia és internetes rádió mellett számos további applikáció telepíthető fel. Az összes fedélzeti rendszert (hangulatvilágítás, fűtés, médialejátszás stb.) összehangoltan vezérlő, előre konfigurált sablonok hívhatók elő a különböző vezetési és élethelyzetekre (pl. hűvös idő, randevú stb.), illetve a felhasználók maguk is összeállíthatnak ilyen csomagokat.
Németországban már rendelhető, a többi európai piacon áprilistól lesz elérhető a CLE Cabriolet.