A közvetlen elődnél 155 lóerővel erősebb (665 LE) és 115 Nm-rel nyomatékosabb (800 Nm) a vadonatúj Aston Martin Vantage 4,0 literes, nyolchengeres motorja. Ezt a szelepvezérlés és a sűrítési viszony módosításával, valamint nagyobb turbófeltöltők és hatékonyabb hűtési rendszer alkalmazásával érték el. Utóbbi téren három extra radiátort építettek be, ebből kettő a motor fő hűtőjének segít be, a harmadik pedig a köztes töltőlevegő-hűtőt teszi hatékonyabbá. Egyébként megduplázták a motorolaj hűtőradiátorának a hőcserélő felületét, és erre a korábbinál 50 százalékkal több friss levegő áramlik.

Vigyáz a milliomosokra ez az új sportautó 1

A motorból szénszálas kardántengely viszi hátra az erőt a transaxle elrendezésű, nyolcfokozatú ZF automata sebességváltóhoz, ahonnan elektronikus vezérlésű, aktív zárható differenciálmű közbeiktatásával jut el a hátsó kerekekre. Ez utóbbi 135 ezredmásodperc alatt képes teljesen zárni, és 60 ezredmásodperc alatt reagál a parancsokra – nem csak reaktívan, hanem proaktívan, azaz a menetstabilizáló rendszerrel együttműködve, aktívan javítja a vezethetőséget.

Vigyáz a milliomosokra ez az új sportautó 67

A Vantage álló helyzetből 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, ha mindent rábízunk az integrált rajtautomatikára, ugyanakkor a pilóta nem csak a túlpörgés engedélyezett mértékét határozhatja meg, hanem teljes egészében kikapcsolhatja a kipörgésgátlót. Ez utóbbi érzékenysége 8 fokozatban állítható, az alapértelmezett az 5-ös, és már itt engedi a rendszer a túlkormányzottságot, de innen kezdő és profi pilótáknak egyaránt kínál mozgásteret a vezérlés. Kifinomult szenzorok mérik az autó mozgását hat tengely mentén, és vezérlik a legváltozatosabb elektronikus segédrendszereket.

Vigyáz a milliomosokra ez az új sportautó 68

 

A végsebesség 325 km/óra. Ennél akár gyorsabb is lehetne az autó, ám a végáttételt a rugalmasság érdekében rövidre vették. A sebességváltó gyorsan kapcsol, és a különböző üzemmódokban markánsan eltérő karaktert mutat.

A Vantage az Aston Martin jelentősen átdolgozott, több ponton tovább merevített, ragasztott alumínium vázszerkezetére épül. A megnövelt torziós szilárdság mellett volt értelme széles tartományban állítható, adaptív lengéscsillapítókat beépíteni; ezek az elektronikus differenciálzárral és az ESP-vel összehangolva alkalmazkodnak a körülményekhez. A mereven beépített kormánymű fix áttételű, az elektromos rásegítés mértéke a menetsebességtől és a választott üzemmódtól függően változó. A felfüggesztés elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros.

Vigyáz a milliomosokra ez az új sportautó 69

A 21 colos, kovácsolt alumíniumötvözet keréktárcsák többféle mintázattal és színben választhatók, azokra egyedi gumikeverékű és felépítésű Michelin Pilot Sport S 5 abroncsokat szerelnek. Az öntöttvas féktárcsák elöl 40, hátul 36 cm átmérőjűek, de kérhető karbon kerámia rendszer is, ami összesen 27 kg-mal csökkenti a rugózatlan tömeget.

Az alumíniumvázra rögzített, szénszálas karosszériapanelek minden eddiginél agresszívabb formát adnak ki. Az autó 30 mm-rel szélesebb közvetlen elődjénél. Az összetéveszthetetlen hűtőmaszk felülete 38 százalékkal nagyobb, az átáramló levegő mennyisége 29 százalékkal nőtt, de a lökhárító sarkaiban további légbeömlőket is találunk.

Vigyáz a milliomosokra ez az új sportautó 70

A mátrix LED-fényszórók speciális fényrajzolata a márka új karakteréhez igazodik. Oldalt a keret nélküli tükrökkel és a lemez síkjába simuló kilincsekkel találkozunk. Mind a négy kerék mögött légkivezető nyílások javítják az áramlástani hatásfokot, a hátsó lökhárító alatt faltól falig diffúzor húzódik, a két dupla kipufogócsövet ezek fölött vezették ki.

Az utastérben szó sincs szintetikus, fenntartható anyagokról, az üléseket a legfinomabb Bridge of Weir bőrbe burkolták, a felületeket szénszálas panelek fedik. A középkonzolon hagyományos nyomó-, billenő- és forgókapcsolókat találunk. Az alapértelmezett 11 hangszórós, 390 W-os Surround hangzású audiorendszer felárért 15 hangszórós, 1170 W-os Bowers &Wilkins rendszerre cserélhető.

Vigyáz a milliomosokra ez az új sportautó 71

A 10.25 colos érintőképernyő mögött az az új generációs infotainment-rendszer dolgozik, ami a DB12 fedélzetén mutatkozott be. Ez vezeték nélküli telefonintegrációt, felhőalapú navigációt, és a felső kategóriákban napjainkban megszokott összes online kapcsolódási funkciót kínálja. Szintén nem hagy kívánnivalót maga után a fejlett vezetőtámogató rendszerek arzenálja.

A Vantage gyártása még április előtt beindul, az első autókat a második negyedév folyamán szállítják ki az ügyfeleknek.

 

Vigyáz a milliomosokra ez az új sportautó 72

Aston Martin Vantage alapvető műszaki adatok

Méretek

Hosszúság mm 4495
Szélesség (behajtott tükrökkel) mm 2045
Magasság mm 1275
Tengelytáv mm 2705
Szabad hasmagasság mm 94
Fordulókör m 12
Túlnyúlás, elöl/hátul mm 925/865

Vigyáz a milliomosokra ez az új sportautó 73

Erőforrás

Motor   4.0 V8 Twin Turbo
Sűrítési viszony   8,6
Legnagyobb teljesítmény kW / LE @ 1/perc 489 / 665 @ 6000
Legnagyobb forgatónyomaték Nm @ 1/perc 800 @ 2750-6000

Vigyáz a milliomosokra ez az új sportautó 74

Menetdinamika

Végsebesség km/óra 325
Gyorsulás, 0-100 km/óra mp 3,5

Vigyáz a milliomosokra ez az új sportautó 75

Tömegek, térfogatok

Száraz tömeg kg 1605
Tömegeloszlás elöl/hátul   50:50
Üzemanyagtartály l 78
Csomagtartó l 235/346

Vigyáz a milliomosokra ez az új sportautó 76

Üzemanyag-fogyasztás, CO2-kibocsátás

Üzemanyag-fogyasztás, WLTP vegyes l/100 km 12,1
CO2-kibocsátás, WLTP vegyes g/km 274